NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Thursday, December 16, 2010

Ade Aku Kesah ?


pertama sekali, ni bukan tulisan aku. kedua, tu bukan tangan aku. ketiga, aku taktahu tulisan sape. keempat, aku taktau tangan sape. eh, aku bukan buat lawak eh. ape ko ingat aku ni raja lawak? satu je aku nak cakap, ade aku kesah? so what aku buat lawak? haa mcm mana monolog aku nie? okay tak? boleh masuk Pilih Kasih lah kan. confirm menangis Rosyam Nor tgk bakat aku. eh jangan nak muntah-muntah pulak. aku x main-main okay. meh aku cerita sejarah bakat aku dalam bidang lakonan. chewah. dulu time tadika, boleh kata 14 tahun yang lepas, haaa mcm sesi flashback lak kan. ala-ala skrin hitam putih macam tu. aku di umur muda, dah penah jadi pelakon. watak antogonis. hehe. watak hero ni bagi aku kacang sangat. sebab at last, mesti senang, so tak adventure lah hidup ko. dah tau ending. 

antogonis ni, korang tau tak antogonis nie ape. aiyooo pegi belek kamus dewan edisi ke-5. meh aku tolong belek eh. mengikut kamus dewan ini, antagonis bermaksud bengis, jahat, opposite dengan hero dalam kata mudah. haha. so agak2 lah ape watak aku eh? eh aku pilih ok watak antogonis. bukan aku takleh jadi hero sebab aku tak cukup slim nak jadi hero ok. aku masa kecik dulu, tak besar cam ni. aku halus je. tapi aku paling besar lah dalam kelas aku. haha. aku tak malu eh nak ngaku besar. sebab big is beautiful. chewaah. ( aku tau mesti korang kata budak gemuk tak sedar diri kan.. ) aku boleh agak sebab tu tajuk entri kali ni Ade Aku Kesah. korang boleh kutuk aku kaw-kaw punye. aku baik. x kesah. hbs2 pun aku piat telinga korang. takut tak? hmmmm.

sambung cerita, watak aku jadi Firaun yang scene aku hanya duduk atas kerusi, goyang kaki, makan buah-buahan, ada dayang duk kipas-kipas kat tepi, ada bodyguard, fuyooo heaven okay watak aku ni. tak mcm org jahat skrg. kena pakai baju hitam. kena pakai penutup muka bagai. aku tunjuk je muka aku. time tu mmg lah ramai org jerit, " cute cute, tembam nya firaun, comel nya firaun " .. dah mmg comel kan.. aku jerit balik ' sabar makcik, sabar kak, nanti kita amek gmbr ' giteww. manje kan. depends pada korang lah nak percaya ke tak aku jerit cam tu. aku nak jadikan ianya rahsia. haha. skrip aku best lah. cerita aku ni pasal mashitah, yang sikat rambut, then rambut jatuh, eh silap sikat rambut yang jatuh, time tu takde lagi masalah rambut gugur, shampoo rejoice ke sunsilk ke pantene ke tak wujud lagi. bila sikat jatuh, mashitah kata subhana Allah kot. aku lupa dah.

so aku firaun kan, marah lah. since mashitah ni Islam rupanya. aku time tu tgh kusyuk makan buah. buah tu ori okay. buah anggur lak kan. kusyuk lah aku duk telan nye. smp part aku kena marah mashitah, aku lmbt sket. sebab tgh asyik makan kan. *hey, aku mmg takleh tolak makanan, rezeki tu* so bukan salah aku, salah makanan. dalam konteks penceritaan, salah buat tu ok. then cikgu aku jerit kat blakang " pengawal pengawal " tu skrip aku lah kan. cikgu ni igt aku lupa skrip. maaf ek cikgu saya ingat je skrip. pelakon handalan kot. aku pun pusing depan, seraya berkata " pengawal, tangkap mashitah dan keluarganya, kamu rendam mereka dalam kolam air panas " . rasa berkuasa okay time tu. so kawan-kawan aku jadi pengawal ni pegi lah heret mashitah masuk dalam kolam air panas. lalu mereka menjerit jerit. chewaah. ni part yg best lah kan. part lain aku tak igt, so takleh nak share cerita nya.

itu lah sedikit banyak kenangan-kenangan aku time muda mudi remaja dulu. sampai skrg okay aku tak pernah mengalami pengecutan, asyik pengembangan je. nasib badan. =). 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...