NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Wednesday, April 13, 2011

PLASTIK

SELAMAT PAGI .. sihat kah semua nya ?? breakfast sudah ?? aku bangun awal sikit hari ni .. sakit perut .. bangun tidur , mata tertutup , ambil tuala terus jalan masuk toilet macam Zomba .. Zombie .. sekarang baru lega .. dah siap siap nak g kelas dah pun .. oh aku dapat BE baru .. hp printer tu .. klik klik kalau rajin okay .. traffic blog tak bagus sekarang .. aku tak boleh nak bw sangat .. tak sempat .. mungkin lepas habis exam (9may) aku aktif balik okay .. hee tak sabar nak cuti .. letih dah otak ni asyik berfikir je .. 

plastik ? plastik ni ada banyak jenis .. cuma sedar tak sedar , kita ni , manusia pun plastik jugak .. dalam keadaan tertentu .. manusia yang plastik ni maknanya manusia yang berpura pura di depan orang lain .. so kita akan panggil dia plastik .. sebagai contoh .. ahmad dengan kawan kawan dia sangat lah kurang ajar .. kentut depan orang .. cakap kuat kuat seolah olah kawan kawan dia duduk dekat johor , dia duduk dekat terengganu .. padahal kawan kawan dia duduk depan muka dia je .. bingit lah senang kata .. eh tapi tiba tiba bila depan kawan kawan sekolah rendah dia dulu , dia buat buat macho pulak .. cakap bila perlu je .. bila orang tanya kenapa jadi pendiam .. jawabnya buat apa bercakap , kalau takde benda .. cakap kosong tin kosong .. boleh bawak dosa .. amboi jawapan kelas u olss .. padahal nak tackle awek kat tepi tu .. ceh .. 
pandangan aku , plastik ni perlu .. okay macam ni , orang nilai kita dari pembawakan diri kita kan .. so let say , aku dengan mamat ( bukan nama sebenar ) , aku mungkin jaga sikit perangai aku .. cakap pun sopan sikit .. bercakap benda benda yang betul je .. tak de tipu tipu .. takde auta auta .. mungkin aku dengan ahmad pulak , aku bising bising , mengumpat bergosip bagai kan .. sebab aku tau ahmad pun macam tu .. oleh itu , untuk aku wujudkan keserasian tu , aku kena ubah sikit lah cara aku .. tak gitu ? orang kata , masuk kandang kambing mengembek , masuk kadang lembu mengemooo .. so itulah dia .. istilah plastik ni aku rasa cam tak berapa nak wujud kot .. sebab semua orang akan ubah cara dia untuk wujudkan persamaan dan keserasian .. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...