NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Friday, October 7, 2011

ALHAMDULILLAH DAPAT MERASA

Assalamualaikum ..

Sepanjang aku belajar , di peringkat universiti terutamanya , apa yang aku gusarkan , risaukan setiap sem adalah POINTER @ GPA . aku rasa semua orang tahu apa itu GPA , aku tak perlu nak explain atau budak explanation berkala kat sini . aku jadi paranoid dan kadang kadang over takut bila cakap pasal result . dulu time sekolah menengah , aku tak kisah benda ni semua . asal lulus cukup . tapi sejak masuk universiti , start pada asasi , semua berubah . kadang kadang aku rasa tak suka dengan diri aku . sebab nya aku bila risau , aku jadi tak betul sikit . otak mereng . 

pernah sekali , aku menangis bila check result . sebab result teruk teramat dalam sejarah result aku di universiti . aku dapat bawah 3.0 , tuhan saje yang tahu macam mana perasaan aku . tiap tiap hari duk meratapi , duk buat plan untuk sem depan , muka ni malu bukan main , cemburu dengan kawan kawan , macam macam perasaan datang . sampai ada satu masa , aku rasa macam taknak makan . okay ni tipu . mustahil laa kan . actually , bila aku  tensen sangat , aku pergi makan . biar perut ni mengembang dan pecah . kebaboom . drama sangat . tapi itulah aku .

tapi sem lepas , rezeki tuhan bagi . Alhamdulillah . dapat jugak merasa Dean's List . walaupun pointer aku ni , ciput je , atas atas angin je DL , tapi takpe , aku usaha banyak tu , banyak tu je laa dapat . aku tak percaya result aku macam ni , sebab aku rasa usaha aku tak cukup lagi . namun , siapa kita untuk menidakkan benda ni , rezeki Allah bagi , kita terima dan syukur . aku pun rasa macam madam salah mark paper aku . kalau ikutkan , setiap kali keluar dewan exam , aku rasa bengang . sebab aku tak boleh jawab dengan jayanya . apa apa pun , ni jadi pendorong untuk aku lebih berjaya pada sem akan datang . doakan aku okay . next aim , nak kerja dekat Petronas . haha bukan sebagai pump attendance eh . 


 Dira Hanna 


penerima Anugerah Dekat batch aku


bersama Dekan dan Mami Mimi 


bersama Madam Mazlina Mahali
Madam ni cakap 
" i menyesal bagi u A insurance , 
kalau tak mesti u tak merasa dapat award "
macam siot , btw thanks madam .. 


bersama Madam Asma



7 comments:

Ya ALiya said...

isshhh...tak baik tau madam tu cakap cam tu........jgn amik hati,maybe dia gurau je tu.....

ku-cit said...

so sweetla dira hanna ni...

Anonymous said...

huhuk gudluck ye^^
jgn amek hati la.. madam tu guraw je^^

nick dot anis said...

tahniah dear...keep it up...smg terus berjaya ya:-)

SITI MAWADAH said...

agaknya mcam tula cara madam nak puji student dier.. hahaha

btw tahniah..

dillataib said...

wahhh.tahniah laa.!:)

eesyaheera said...

Aku tak pernah merasa DL. Lepas 3.0 tu pun kira dah bersyukur. Sobs

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...