NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Friday, December 18, 2009

Juz received a comment
Bout my bad behavior
Well I feel relieved
At least I know which part of me
Is not okay and absolutely
I will change that
To be better and better
Thanks to her
Lately, ive been thinking
Bout the attitude of human
Where we could never ever be satisfied
With what we have so far
So do i
Saya tak pernah rasa puas
Walaupun macam dah dapat apa
Yang saya mahu
Saya akan minta yang lain pula
Inilah ragam kita
Bagi saya, it’s a good thing laa
Kalau kita mudah rasa puas
Maknanya kita dah rasa kita sudah
Cukup sempurna
Tiada lagi cacat celanya
Bila adanya rasa tidak puas,tidak cukup
Itu menunjukkan bahawa kita
Ni tidak sempurna
Kita perlukan perubahan
Kita perlukan improvement
Tapi dalam masa yang sama
Kita bersyukur dengan apa yang kita ada
Kita tidak takbur
Tidak berlagak
Tidak kufur nikmat
Semua orang sama
Bohonglaa jika ada yang nak deny
Kenyataan ini
Tak kira siapa anda
Miskin mahupun kaya
Ustaz ataupun peyangak
Same jer !!
Dan kadang2 kita usaha byk mana pun
Kita still tak dapat genggam apa yang kita nak
Begitu juga saya
Im used to be a debater before
Tapi tiada apa yang berubah dalam diri saya
MUET saya masih lagi band 3
Band 3 dan band 3
( daa 3kali repeat..kalau laa boleh tambah
semua..dah jadik 9 neh )
Accent saya masih jugak tak berubah
I cant enunciate words clearly
After dua tahun laa kan mencuba
Sudah tidak boleh
I decided to step out from debate club
Bukan saya give up
Cuma I think I need to try something else
Begitulaa cerita hidup saya
Tak pernah puas
Orang kata ‘hey at least you can speak in English’
Tapi saya nak juga jadik macam English Man
Cakap macam giler babas hebat
Orang kata ‘hey at least you can write in English’
Tapi saya nak juga jadik macam Shakespears
Yang boleh buat syair sendiri
Sepanjang dalam debate
I found many debaters,with different accents and vocabs
Best jer dengar diorang cakap
I wish to be like them
But nantilaa saya cuba belajar slow2
Skrg banyak benda sgt nak kena buat
Pointer dah jatuh
Sem depan kena tingkatkan usaha
Saya malas belajar
Saya bukan yang jenis mudah ‘pick up’
Saya juga takda photographic memory
Tapi saya nak Berjaya
Saya nak 4.0
Macam mana tu??
Adakah saya hanya beromong kosong??
Mungkin !!!
Namun saya percaya
Dalam kemalasan saya ini
There’s a thing that good in me
Saya suka jadi tolol
Maksud tolol kat sini mcm be free
Tak nerd..tak gangster..tak ulat buku..
Saya suka diri saya yang pakat lepas je
Saya tahu ada orang tak suka
Tapi itulah saya tak tahu macam mana nak berubah
Mungkin ada yang nak bantu ??
Saya taknak berubah
Tapi jika ada yang mahu
Apa salahnya mencuba..

1 comment:

NuR FaTiN said...

saya pon suka jadi tolol.. (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...