NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Wednesday, December 8, 2010

A Dream within A Dream

the title is taken from this movie, if u watch this movie, u will hear one of the actors will say this. thats the story all about. ntah ape aku merepek ni kan. tp tu lah. sejak tgk cerita tu kan, aku jadi makin suka bermimpi, berangan. dan seangkatan dengannya. pernah tak korang bermimpi dalam mimpi? hmm. mesti pernah kan. ala kalau korang rasa tak penah pun, buat2 angguk kepala and senyum konon2 nya korang penah mimpi mcm tu. eh jangan tipu. aku nampak. hehe. dalam mimpi lah. sedar tak sedar, byk benda kan kita mimpi. kalau kita mampu ingat mimpi kita, mesti kelakar, kalahlah cerita Adnan Sempit tu kalau kita moviekan mimpi kita. tapi tu lah, kita takkan ingat exactly what we have been dreaming of. kalau ada org ingat secara detail, maknanya dia kaki kelentong. kalau jumpa org mcm tu boleh buat reaksi mcm ni "eh ye ke? wow hebat lah mimpi ko " tak pun tgh2 org tu cerita, korang bagi respond dengan soalan lain, contohnya " eh mak cik kantin tepi rumah tengah buat ape lah skrg kan " mesti org tu malu punya. org tak layan dia. hahaha.


aku penah ko kena mcm tu. kawan2 aku mmg taik kdg2. aku punye lah letih bercerita. last2 bagi respond lain. bengang ok. at least kalau ko cakap " okay " je pun. rasa dah cukup bangga org dengar cerita kita. haha. bukan tu aku nk cerita sebenarnya. aku nak cerita pasal impian dan angan2 aku. impian dan angan2 lain ok. impian ni mcm benda2 yang realistik kita nak. angan2 ni hmmm mcm benda2 tak realistik dan totally mengarut yg kita mahupun. kata orang, ibarat ko nak makan coklat yang diperbuat dari taik since warna kan lebih kurang same kan, benda tu adalah angan2. if benda ni realistik pun in future, takda maknanya aku nak kunyah coklat tu. cuba bayangkan, ok takyah bayang. geli pulak rasa. haha. ni first time ok entry yang ada berbau busuk, aku nak bg korang faham kan. aku ni baik tau. nak suruh korang faham tahap optimum. hehe. kalau aku ajar bio, mesti best. kalau bab 3 buku teks form 5 yg bm tu, mrsti detail aku ajar. silap2 aku bagi contoh video. hahaha. kebelakangan ni, aku ada byk sgt impian. terlalu byk. dan bagi aku benda yg aku impikan still realistik dan aku rasa aku mampu buat. tapi impian yang aku nak sambung buat degree engineering dekat Utp tu amatlah hangit. takda maknanya aku serajin itu. mmg lah tu impian masa form5 tapi aku dah lama tanam dan letak nisan tanda R.I.P dah. xnk kambus balik. bukan sbb tak mampu. tapi malas dah nak masukkan input baru dalam kepala. yang da ade ni pun rasanya dahh berat nak bawak.kepala ni dah rasa mcm kepala kawan dexter laboratory. haha. tgk x kartun tu? ade kawan die yang kepala besar. tak pun musuh ketat fairy odd parents. tgk x? ade kawan die pakai spek mata tuh. itu lah. tapi kepala aku ni Alhamdulillah flexible. mcm span. time study week mmg kembang sket. time bese, hahaha kempis mcm takde air langsung. oleh itu kawan2, marilah kita membuat impian. actually nak jugak rasa baca impian korang, if korang rajin, korang buatlah entry pasal impian korang, then nanti bg link kat aku , bia aku bace. hehe. menarik okay. best.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...