NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Friday, March 25, 2011

KALAU TAK TAHU DIAM BOLEH ?


ni short entri . just nak cakap kalau tak tahu , boleh diam ? jangan nak tunjuk lagak boleh ? tak perlu nak tunjuk bijak . salah cara tu beb . tak tahu , buat bising pulak . dahlah tak tahu satu hal . buat bising pulak satu hal . salah pulak info diberi satu hal . dan orang tahu info yang kau bagi salah tu pun satu hal . macam macam hal lah . senang cerita , KALAU TAK TAHU , DIAM SUDAH . buat cool je . tak perlu nak UP kan diri dengan cara macam tu . sekali dua orang boleh tahan , lama lama orang naik menyampah . naik hantu . segala bagai naik . oleh itu , sebelum orang naik menyampah tu , BERUBAH !! 

bukan nak beremosi lah kan . cuma rasa maca bengang . dah lah salah bagi info . info tu pulak beri effect yang sangat sangat sangat tidak menganggu . contoh situasi adalah seperti berikut . 
A : eh program bijak catur tu bile eh . adik aku nak masuk
B : hmmm . esok kot . aku tak pasti lah
C : ape dia ? korang cakap pasal apa ?
A : program bijak catur tu bile eh ?
C : oh . esok ( dengan confident nya )
A : mane tau ? betul ke ?
C : aku tau lah.

esok nya pergi lah si A dan adik dia ke tempat program tu sepatutnya dijalankan . TAKDE PUN PROGRAM TU . bulan depan rupanya . gila . dah tak tahu , diam lah. jangan nak menyusahkan ORANG . contoh yang aku bagi tu macam tak berapa nak tepat dengan apa yang aku nak sampaikan. tapi macam tu lah . at least kalau kau tak tahu ,boleh tak cakap awal awal . contoh " aku rasa lah. cuba tanya orang lain pulak " .. buat disclaimer awal awal . at least sempat lah si peneria info salah tu nak confirmkan dengan orang lain. ni tak buat confident tak bertempat . confident tu bagus . tapi beragak lah sikit .  kalau semua benda kau tahu , semua benda kau nak sampuk , apa kes bai 
? kalau tahu semua tu betul takpe , ni buat buat tahu semua . boleh ? Sekian terima kasih . harap maklum . agak agak nak buat eh dekat budak budak macam taik neh ? ada idea tak ?

4 comments:

Cik Bidadari said...

jumpa dia balik... cakap aja terima kasih tapi info kau tu salah bulan depan. biarlah dia malu. kalau awak diam... esok dia buat lagi... ok? go

..LEsLie AidA.. said...

macam pernah jumpa je org camni..hahahaha...aku rase aku kenal org ni..=)..camnilah chubby,ko sound je!..org camni selalu tak sedar diri..bajet pandai and bajet tahu semua...tak payah kias-kias lah dengan dia ni...

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

menyampah tul nana dgn org mcm ni..rasa nak tampo2 je mulut dia tu..itu kalu melibatkan program ok la..tapi kalu melibatkan diri kiter...memng nak kena saman....baik2 leh naik pangkat, terus tak jadi, gara2 dia...huh!!! kurang ajar ini org....benci!!! opss..emosi lak kat sini..hehehe

Anis Tyra said...

mmg nyampah abis ngan org mcm nie...but at the same time, mengingatkan diri sendiri supaya diam shj kalo tak tau...supaya org lain tak bengang pulak ngan kite, ye dop...?heehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...