NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Thursday, June 16, 2011

MISI MENCARI NASI GANJA

Alhamdulillah selamat pulang ke tanah air . setelah 48 jam berada di tempat orang demi mencari sesuap nasi ganja . namun harapan tidak kesampaian . al kisah , lepas je aku jumpa harta karun , kena terus kan perjalanan mencari harta karun lain di Ipoh . aku namakan misi ini mencari emas yoko yoko . kalau scenario punya , yamashita . aku kasi lawa dan comel lagi . so jadilah yoko yoko . penat den . tau tak jadi penumpang adalah lebih letih daripada menjadi penumpang . 

Perasan tak kita kalau balik kampung naik bus . sampai je destinasi kita , confirm macam ubi basi . lembik semacam je . tapi pemandu bus relaks je . siap teruskan perjalanan lagi . haa tu bukti tu . sebab jadi pemandu , bukan dia main hentam je . dia focus , otak dia berfungsi , mata dan kaki bergerak kan . kita penumpang . semua shut down . mata pun shut down . yang tak shut down mulut je . berdengkur sampai pemandu rasa nak campak je kita tepi lereng bukit . 

Tak dapat makan nasi ganja ipoh satu hal lah kan . sesat pulak dekat ipoh tu . dari ipoh nak balik ke Kelantan , lalu gerik kan . nak cari gerik tak jumpa . setiap kali tanya orang , mesti jalan berbeza yang depa tunjuk . sampai last last kami masuk penang , seberang prai , masuk pulak kedai , sungai petani , lumut bagai , baling . jauh betul perjalanan . tapi dapat lah tengok pemandangan dekat kedah . fuhhh cantik gila sawah diorang . teringin aku nak ada rumah dalam sawah . cantik gila . serious . sebab tak dapat makan nasi ganja , aku google je gambar nasi tu . heee . SILA CUCI MATA . aku dah menangis tengok gambar nie . isk isk isk .












3 comments:

::p0t pEt iLa:: said...

adui terliuq tengok nasi tuh!

safurara said...

kalo balik tak cr nasi ni mmg tak sah.

Sue Khalif said...

xbest laa nasi gnja..
pds sgt..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...