NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Saturday, July 30, 2011

PENGAKHIRAN HIDUP ALEESHA FARHANA


Semua sedia maklum kan pasal Aleesha Farhana atau Ashraf kan ? Ni post ketiga aku pasal Aleesha Farhana . korang boleh rujuk ENTRI PERTAMA dan ENTRI KEDUA yang aku ada cerita pasal ni . ni entri terakhir lah nampak gaya nya . Pagi tadi dekat Radio Sinar ada beritahu Aleesha Farhana atau nama sebenar dia Ashraf meninggal dunia dekat wad ICU . baru baru ni dia di masukkan dekat hospital sebab dia muntah muntah akibat tekanan dan depresi since permohonan nak tukar nama dekat IC di tolak oleh mahkamah kan . sedih bagi aku sebab dia meninggal dalam keadaan macam ni . tak sempat nak bertaubat , insaf semua . 

Merujuk kata kata mak dia dulu " jika mati adalah penyelesaian nya , ambil lah nyawa Ashraf , tapi sebelum tu , ambil la nyawa kami ( mak dan ayah ) dahulu sebab kami adalah sebahagian daripada punca masalah ini " . Tuhan makbulkan sebahagian doa ibunya dengan menarik nyawa si Ashraf tapi tuhan itu maha adil dan maha megetahui . ibu dan ayah Ashraf masih hidup dan dibiarkan menikmati nikmat dunia selagi ajal belu menjemput . ye la ajal dan maut di tangan tuhan . semua telah di takdirkan . semua telah tersurat . apa apa pun , kita sebagai umat yang masih hidup , ambil iktibar dari apa yang berlaku . jangan menghukum Ashraf , dia diantara golongan yang di ambil nyawanya dulu sebelum sempat pulang ke pangkal jalan . kita yang masih hidup , ambil la yang baik jadi kan pengajaran , yang buruk jadikan sempadan . 



2 comments:

ZWAN SABRI said...

tekejut bila dapat taw pasai kematian dia..
kita doakan smoga dia bahagia di sana.. ;)

MySuaraBlog: Happy Birthday Mama

insan_marhaen said...

Allah yang lebih mengetahui atas apa yang akan dan akan berlaku...

AlFatihah buat beliau.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...