NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Wednesday, December 15, 2010

Aku Juga Punya Angan dan Sedar

okay. mcm sawan pulak buat entri byk2. takpe. selagi internet laju. haha. hari ni tgk orang kuar masuk bank. firm tmpt aku praktikal ni atas public bank. tepi public bank, cimb. so mmg ramai lah makhluk kat bawah ni duk kuar masuk bank. ada yang saja masuk bank nak tumpang aircond sejuk. maklumlah kat luar sana panas. eh, aku tak buat mcm tu okay. aku rela berpanas berpeluh diluar dari masuk dalam bank semata mata nak sejuk. okay aku tipu. biase lah kan musim panas kan, kalau duk kat luar sangat, nanti demam. hehe. okay, bile selalu sgt guna internet, jadi terlampau kerap lah aku duk google benda2 tak patut. actually bukan tak patut sgt, tapi ntahlah. bagi aku patut. ini keperluan. orait. so semua orang ada angan2 kan, nak beli itu, nak beli ini, tp bila fikir balik, rasa mcm takleh kan. begitu juga aku sebagai seorang manusia yang amat normal. tp aku takde lah berangan benda-benda yang diluar mampu. contoh kereta bmw. kereta mercedes ke. rumah banglo ke. ape2 lah yang tak boleh nak gapai kan. aku realistik sket lah kan. so kalau buat ranking, aku bawah mat jenin lah. =). kategori junior okay. jom kita usha apa yang aku angaukan sekarang neh. tempat pertama *dumb rolls* :-



1.  Blackberry Torch 9800 


 2. iPhone 4G


3. Cash bernilai 1Juta

sekadar gambar hiasan 

4. Awek Cun

5. Gpa 4.0 dan Cgpa 3.50


Haa. tgk ? okay tak impian2 aku tuh. kira okay lah kan. takde lah besar sgt angan-angan tu. normal kot impian tu untuk umur muda remaja cm aku kan. tp aku sedar, angan-angan tanpa perbuatan adalah perbuatan orang bodoh. kan kan? yela sebab ianya sia-sia. oleh itu, kena berusaha keras untuk menggapai impian tersebut. 

no1 - ni dah lama nak. tak tau lah bila kan boleh pegang benda ni. tak penah tgk live lagi ni. tgk dalam gambar je.

no2 - yang ni takde lah nak sgt. tp dah macam trend kan. since semua org duk pegang iPhone kan, kita takleh boleh ketinggalan zaman. =).

no3 - duit ni mmg penting. 1juta amat lah byk tp best. bukan semua aku nak guna okay. aku nak derma jugak sket2 kan. yang lain tu nak simpan dalam ASB ( okay aku tipu jugak. aku bukan jenis simpan duit dalam bank dan biar duit itu membiak. ish3 aku jenis yang akan gunakan duit secara berhemah. haha geleng kepala )

no4 - benda ni tak penting lgsg bg aku skrg neh. awek awek ni hmm tak style lah bro. main cintan cintun neh. ni dimasukkan dalam impian list aku sbb nak nmpk normal kan. nanti org cakap aku gay. haha. so aku letak neh. padahal aku tanak pun. blom bersedia. hahaha.

no5 - okay. yg ni bukan impian. ini Wajib Nak. semua pelajar impikan benda ni. aku nak sgt sgt sgt sgt. nak grad dengan bangga nya. aku dah penah rasa grad top 10 dari bawah. dah malu dah. tanak rasa mcm tu dah. time form3 aku alami ni. grad kat Mrsm. malu weh. kawan-kawan terbaik semua berada kat top30. kesian aku.

Okay, aku dah bagi angan2 aku dan kesedaran aku. =). doakan semua nya jadik nyata. insya Allah. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...