NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Tuesday, December 14, 2010

I'm Sane Okay ! Bukan Taksub !



Hari ni temanya adalah you suck babeyh. So ayat2 nya mmg tak manja macam biasa. tak perlu nak geleng kepala okay, aku tahu ko kata aku manja kan *blushing* . Kalau agak2 anda ini dalam kategori ibu mengandung mahupun pesakit jantung kronik, sila tinggalkan page ni secepat mungkin. Nanti kang tak pasal2 saman aku sebab keguguran yang ko sendiri cari. Haha emo tak bunyik nya? Okay lah kan. Aku ni bukan buat monolog Pilih Kasih mcm yang Rtm buat okay. Merapu je benda tu. 

Amboi juri pertandingan bukan main sedap baca komen. Contoh ayat adalah seperti yang tentera di skrin komputer anda. "Anda adalah contoh kayu dan tiang letrik terbaik malam ni" "kita di sini bukan cari kayu, kita cari pelakon yang ada jiwa" . Fuhhh yang duk komen nie mantap seyh. Prof lah katakan. Tak kesah lah yang tu kan. Aku ni marah. actually bukan marah lah, cuma mcm hmmm. tak pelah kira marah lah, malas lah nak fikir exact word untuk situasi aku skrg neh. Aku saje2 lah kan buat entri khas duk puji Hanis Zalikha (HZ) kan. Then buat status fb lak. Saje lah gurau2. Its no biggie pun. 

Pagi ni aku masuk ofis, aku bukak ym. Tetibe aku dapat byk emel. Byk means lebih dari 2 okay. Bak kata Angelina Jolie " plural ". X penah hayat ok bukak ym kuar emel byk cam tu since yelah kan aku dah off fb notifications. So aku bukak emel, oh ada insan prihatin anta komen kata aku ni taksub dengan HZ. Omg. Aku tergelak sebenarnya baca neh. But then geram pun ada. Emel yg panjang itu berisi 5 keping emails, amboi bukan main. Bagi hadis, cerita teladan, tazkirah, kalau aku buat jadi skrip email2 tu rasa2 boleh jadi slot forum perdana islam mega 8jam non stop. Hehe. 

Aku hargai lah kepada siapa pun anda yang email kan tu. Terima kasih ingatkan aku kan. Namun suka untuk diingatkan disini, aku bukan taksub dengan HZ. Aku cuma kagum dengan dia. That's all. Titik nokhtah. Kalau ko tak nampak meh aku letak nokhtah panjang ................ Nampak ? Kalau x nampak lagi nanti aku cop atas dahi ko baru tau. Aiyoyoo aku taktau sape ko, mungkin org aku knal, mungkin aku x knal, mungkin kawan baik, mungkin siapa saja, Aku tak taksub okay. Letih aku tekan keyboard neh. Mesti korang tertanya2 kenapa aku x send email je, kenapa perlu nak buat entri bagai. Act aku saje buat entri khas untuk dia, mungkin bila aku buat entri khas untuk dia mcm aku buat dekat HZ, dia akan happy. Hehe. 

Tp jgn cakap aku taksub dengan ko pulak yeah ustaz/ustazah. Ok settle. Lepas aku marah2 dgn ym, aku dah reply email mereka. Oh mereka? Yeah bukan sorang tapi tiga orang. Tapi taktau lah kalau sorang je tu but guna 3 different email accounts kan. Bila aku login Fb, adoi ada jugak komen ikhlas dia dekat inbox aku. Amboii. Die ni btol2 nk bagi kesedaran sivik kat aku neh. Mcm mane aku tau orang yang hantar email dengan orang yang hantar msg kat inbox adalah orang sama? Hmmm aku panggil detektif conan tadi dtg siasat. Haha. Takde2. Sbb ayat dia lebih kurang sama. Mcm copy paste je tu. 

Tapi ada sorang lagi msg inbox, seorang yang sudah berumur, dah kawin kot, x pasti lah, x sempat nak cek dia ade ke tak sijil nikah. Yang ni komen di ikhlas jugak. Ayat dia mcm ni " kenapa perlu boikot kawan sama jenis kerana perempuan itu? Hebat sgt kah dia? Gah sgt kah dia? Ahli syurga ke dia? " Okay pakcik makcik uncle aunty daddy mommy atuk nenek grandpa grandma ape2 lah, kan saya dah balas comment tu saya kata " don't take it seriously. I'm sane " haa tu ape tu? Kan nampak saya gurau je tu. Ye saya tahu kdg2 gurauan saya melampau tp benda ni kecik je pun. Saya gurau tu dengan kawan baik saya jugak, dia tahu sapa saya, mcm mana orang nye saya neh, so xde issue pun. Saya waras lagi pakcik. Saya just tulis mcm tu saje saje je. Ish3. 

Bahaya btol zaman skrg neh. Status picisan mcm tu pun jadi issue. Hehe. Xpe2. Saya tak kesah. I'm okay. Kepada penulis emails yang bijaksana dan pakcik2 yang rasional, mtk izin ye nak delete semua emails2 tu dan msg2 tu, bukan apa sakit hati lah tgk. Tp yang berguna, nasihat yang wajar, saya jadikan iktibar ye encik2 puan2 sekalian. Saya buang yang keroh ke loji pembuangan, saya amek yang jernih dekat tasik kenyir tu letak dalam akuarium ikan jaws saya kat umah. Sekian , terima kaseh.

Disediakan oleh,
Bukan taksub HZ.

 cool man ! i'm okay. i take your comments constructively.
but the way you raised up the issue is
AIN"T COOL at all. 
aku taksub ?

orait jangan marah2 okay.
aku tak marah pun.
cuma nak betulkan tanggapan anda..




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...