NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Wednesday, December 15, 2010

Tembam Tembam Pun Comel


Our hearts are drunk with a beauty our 
eyes could never see.  ~George W. Russell

I've never seen a smiling face that 
 was not beautiful.  ~Author Unknown  

Beauty is not in the face; 
beauty is a light in the heart.  ~Kahlil Gibran

 kecantikan , ketampanan , kehenseman itu adalah bersifat subjektif. btol tak anak-anak? ( mcm biasa lah, angguk je okay ) . dalam kata lain yang telah disimplifykan ia memberi erti, penilaian setiap orang adalah berbeza. ada yang kata Angelina Jolie tu cantik, ada yang kata bibir dia mcm lilin, cair sampai jatuh ke bawah. eh aku tak mintak korang punye pendapat pun, tak perlu lah bagi respond " eh die cantik lah " kesah lah pulak aku kan. korang rasa cantik, biarlah. bagi aku dia biasa je, see, kan dah kata ianya subjektif. jangan lah marah-marah if kawan-kawan korang semua kata awek/pakwe korang tak cantik/hensem. hahaha. apa lah aku duk mengarut neh. bukan apa, hari ni bosan lah dekat office kan. pastu ada pulak chat2 dekat fb pasal cantik tak cantik, perasan hot dan bagai-bagai. biase lah tu kan. oleh itu, tak perlu lah nak rasa pendapat anda je btol. terima semua pendapat orang dan respek. kalau korang nak kutuk blakang2, tak kesah lah. depan2 jangan. 

bila kita respect orang, orang akan buat yang sama. dah mcm Datuk Fadzilah Kamsah kan. bukan Johan Raja Lawak je nak jadik mcm dia. yerp yerp. haha. kalau korang tgk chapalrela, korang tangkap lah apa aku cakap nie. kalau korang tak tangkap jugak, ala2 paka processor yang tahap cipan, boleh lah google dekat youtube ye. ade tu video chapalrela kan. kalau tak jumpa, korang pegi terjun bangunan. orang dah bagi cara-cara, lagi susah ke nak buat? hehe. emo kejap. takleh jadi cikgu aku neh. karang x fasal anak murid balik rumah, ada cop kat dahi, kat pipi, kat punggung. haha. eh aku bukan cikgu terlampau yeah. kat punggung tak buat lah. tu sensitif tu. kan mandul anak murid sekalian. 

merujuk kepada post yang lepas, mereka-mereka yang baik itu , dah tak mesej/email/inbox aku dah. aku taktau lah dorang marah ke benci ke ape kan. tapi aku harap mereka terima dengan terbuka. aku respect pendirian diorang. aku tak expect pun diorang respect aku. cuma yelah faham-faham ye. cikgu taknak marah2 anak murid neh. cikgu baik. tanak piat telinga depa yang degil neh. kawan aku cakap pelik bila orang cantik perasan hot. bagi aku mmg pelik lah kan. dah kata cantik, so mmg hot lah. takde istilah perasan hot untuk mereka. namun, suka diingatkan haha mereka-mereka yang kurang cantik ni, jangan lah ye perasan hot. sakit mata cikgu nak nengoknya. slow slow sudah. steady je. orang cakap kalau hati kita cantik, automatik muka kita berseri. so tak kira cantik atau tak, asalkan hati kita baik semua orang akan suka, semua orang akan sayang, semua orang akan syok kat kita.

oleh itu, didik hati anda jadi yang baik. taruk lah make up sket dekat hati tu. bila aku kata make up hati, bukan maknanya ko pegi taruk gincu Maybelline, compact powder bg sinar2, berseri2 okay. maksud aku secara rohani nye lah. faham-faham lah kan. buat baik. tolak Phd tu jauh2. mmg susah nak buang Phd tu kan, tapi cuba. belum cuba belum tau. Phd ni bukan perasaan hasad dengki okay. tapi perempuan hati dadah. haha. eh relaks2 bukan bias atau anti-perempuan okay.  gurau2 manja je. tukar balik jadi perasaan hasad dengki ye. kang dah potong tu. ala2 karangan zaman sekolah menengah dulu, time spm kan. mana boleh main liquid paper. cikgu kita mesti pesan buat garis lurus kan. kena pesan garis lurus. nanti kalau pesan garis , ade yang buat garisan bengkang bengkok konon2 kreatif lah. paper bm tu, bukan paper Pendidikan seni nak kreatif2. 

pastu kan, perempuan mesti nak lelaki yang kurus kan, body mcm kotak lah petak2. mcm2. kalau lelaki mesti nak perempuan yang slim, body persis erra fazira. katanya kan. eh tak boleh mcm tu. kena cari yang biasa2 sudah. kalau cari yang perfect, potensi mereka nak curang tinggi. so cari yang biasa2. sekadar boleh teman anda senang dan susah, bleh tolong anda, boleh bahagiakan anda. tips ni boleh google kat mana-mane je msti same jugak. hehe. tembam-tembam pun comel okay. hehe. yang tembam ni sedap buat tido malam. boleh peluk ketat ketat. eh aku bukan promote diri aku eh. mintak maaf byk2. walaupun aku ni single lagi, hatiku sudah dikunci kemas oleh seseorang. pakai kunci solac ok. bukan kunci biasa2 yang boleh beli dengan harga rm2.50. aku punya siap dililit dengan besi lagi. gergaji pun tak lut neh. =) have a nice day people. aku selitkan gambar tembam-tembam comel kat bawah. sediakan baldi sekarang. buat apa? prepare je lah. carik je baldi2 ape2 pun. 





okay, boleh muntah sekarang
(guna baldi yang aku suruh cari tadi) 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...