NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Sunday, December 19, 2010

Maya Karin ke? bukan lah?

Ini kawan aku. Nama dia liestje aida iftisyam. Gile panjang kan nama. This is special entry for her. Aku pun taktau nape. But time asasi kat kuatan dulu, 2 tahun lepas lebih kurang macam tu, dia ni boleh kira rapat dengan aku since kami berdua dulu teammate for debate. Ade lagi teammate yang lain, but will be included in the next post. Die ni retarded. Die otak penipu, reka fakta segala-gala yang berbentuk fantasi lah. Haha. Kiteorg dulu have fun debate dekat kuantan. Byk pahit getir yang dilalui bersama. Dia lah pemberi semangat time debate dulu. During competition dia lah yang tak putus2 convinced me that I can do it.

Aku selalu rasa rendah diri dengan dia, dan jujur, aku tak suka teammate dengan dia, bukan sebab apa, aku kesiankan dia. Aku tak bagus sgt pun, English pun berterabur, so dalam competition, team aku mmg susah nak naik sebab tak balance antara aku dengan dia. Bukan size badan okay. Dalam debate, saiz badan bukan ukuran. Haha. So kalau level leslie ( ejaan lain bagi liestje ) A+, aku B je. Mcm tu lah ibaratnya. So mmg aku segan lah kan. Di situ lah dia mainkan peranan. Dia just cakap okay okay, buat je. So aku kuatkan diri jugak ape2 hal pun.

Kenangan paling manis, time last competition yang kiteorg masuk, vice chancellor cup 2008. Aku teammate dengan leslie. Time tu mmg aim nak menang lah jugak kan sekali at least. Nak bg nama kuantan naik since kuantan ni kampus kecil gila nak compare dengan kampus lain. Kiteorg jujur mmg takut dengan shah alam punye debaters because they are too good nak banding dengan kiteorg. So kalo nak lawan dengan diorang, boleh kata mcm pegi debate just untuk lepas syarat. Diorang punye level mcm gile gempak, English toksah kate lah kan.

First round tu mmg kelakar. Ade satu words yang semua team pakai ( setiap room ada 4 teams, setiap team ada dua debaters ) , aku lupa, aku dengan leslie serious tak tahu word tu ape maksudnya. But after habis tu baru kami tahu, maksudnya mayat yang digunakan untuk sains nie. Ala macam nak buat kajian ke ape, mcm tu lah. So bayangkan kiteorg cakap je ape saje nak cakap, as long as Nampak btol dan kami tak sentuh langsung word yang digunakan tu. Haha. So yang heppy nya for the first round we won. So bila menang, ranking kami kat atas, so kena lawan dengan team yang menang jugak di first round. Dah mula tough sket. Yang ni lupa kiteorg menang ke tak, but the third round paling tough. Dah lah tajuk sukan. Haha lawak2. Aku and leslie mmg taktau ape kah itu sukan. Dan kami kena opening govt. macam haram. Kami kena skop semua nya. Kami kena set kan case. Kami lawan shah alam and lupa kampus apa. So ada 4 debaters from shah alam. Mmg terdiam beb. Aku saje je tak ambik poi diorang. Poi tu point of information mcm2 soalan celahan lah. Aku takut takleh jawab haha. Kami salah bawak case. Nak tau tajuk pasal ape? Pasal bola. Haha yeah aku tak minat sukan, apetah lagi bola. Haha. Pelik kan lelaki tak minat bola.

Skip semua tak penting, we managed untuk masuk quarter final. Btw, untuk quarter final all teams from kuantan boleh masuk. Happy gila time tu rasa macam penat lelah terbayar since all the juniors pun masuk quarter. After quarter, lepas lah masuk semifinal. Time semifinal mmg aku n leslie dah give up awal2. Kiteorg mmg tak faham lgsg tajuk tu. Mmg takde info lgsg. So time bertanding tu, aku dengan leslie boleh kata angkat bendera putih. Tapi still cakap tak berenti. Merapu je lah kan. Again, dalam room semi tu kiteorg, kuantan lawan dua team dari shah alam and intec. So first place and second place form semi tu akan masuk final. Semifinal ada 2 rooms. So we were top 8 lah time tu. Kami kalah, dapat no.3. sepatutnya kami kalah la kan. But since shah alam dah lebih quota, dan mengikut syarat pertandingan tu, diorang terpaksa undur diri. Dan team aku masuk final. Rezeki lah tu. Alhamdulillah. But mcm tak adil lah kan. Kalau tak silap, team yang kena undur diri tu team raf, my senior dalam faculty law.

For finals, aku mmg gelabah gile. Sbb first time. Then rasa mcm sgt malu. Bayangkan aku kena cakap English depan all debaters form uitm seluruh Malaysia. I didn’t deserve it actually. Semua org akan dapat tahu level English aku. So Nampak lah English, grammar aku macam haram kan. But leslie did very well. Ended up, kiteorg dapat third place out of four teams sebab finals, dua team shah alam lawan dua team kuantan. The best part, kiteorg dapat another award iaitu Upcoming Team Award, hmm ala2 pasukan harapan lah. Alhamdulillah. Aku n leslie dapat 2 piala for teams. Dan leslie dapat another piala untuk best debater. Time tu kemenangan terbesar kuantan since before kami tak penah menang ape2. Syukor. So that’s the last time aku n les join debate. Kami stop debate dengan kenangan manis. dan tak lupa jugak special thanks to Afeeya Radzi sbb the only senior yang tolong kami mcm nak mati dari first round Vc, die yang tgur salah kiteorg, guess what kiteorg tgh bertanding, kiteorg still text dengan dia, mtk points. hehe. thank you again senior. 

Entri kali ni amatlah panjang. Maaflah. Just nak share pengalaman. But 2 benda plg aku takleh lupa yang minah Karen ni buat time debate adalah time vc cup final tu dia mix kan Melaka and Pahang, jadi Melapang. Satu dewan suka ,gelak tak berenti. Mmg spontan gile minah nie. Mmg kelakar. Dia sebut melapang comel gile, ala2 org putih, pelat benor bunyiknya. Dan satu lagi time kat kedah, inter asasi, dia reka kata-kata Benazir Butho yang dah meninggal dunia time tu. Sengal btol minah neh. =) . whatever it is , liestje aida, thank you very much for the sweetest memory and just be who u wanna be. Ko mmg hebat dalam apa jua keadaan. But minah yang aku selalu panggil gemuk neh, suara mantop, dia nyanyi memang terbaik. Suara dah mcm ala2 artis indon. Aku xde video die nyanyi. Tapi best lah. kat bawah ni gambar leslie, curi dari fb die. =) . 




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...