NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Saturday, January 1, 2011

2011 First Entri




Boom Boom Kebaboom .. Bunyi Mercun .. 2011 dah selamat tiba .. Happy New Year Everybody.. Bersempena dengan New Year nie, Celcom berbesar hati nak bagi rewards for those yang top up minimum RM30 ke atas.. Before that , aku bukan pengedar or pekerja or adik angkat or ada apa apa kaitan dengan celcom .. cuma aku harap nanti Celcom telefon suruh pick up hp baru sebagai hadiah untuk aku .. hahah takde2 .. aku saje je kongsi neh .. aku dah tulis dekat Fb semalam .. tapi maybe ada pembaca yang bukan friends aku dekat Fb kan .. 

so cerita nya macam nie. jika anda top RM30,anda akan dapat free RM15. Ni bukan dapat duit cash eh. ketuk kepala tiga kali kalau anda fikir cam ni.. free kredit lah.. so kalau top up RM50, anda akan dapat RM25 free .. dan kalau top up RM100, anda akan dapat another RM100. maknanya top up RM200 dengan harga RM100.. lumayan tak? memang lumayan. hmm kena fikir2 nak pakat duit dengan sape neh.. hehe.. dan baru dapat mesej pembetulan dari celcom, top up RM100 dapat RM50 Je.. hampeh...

done with the promotion.. 2011 ni aku memang harapkan keajaiban berlaku kepada diri aku yang serba kekurangan ni. chewah.. btol dowh.. serious aku tension semalam.. bukan lah, aku buat lah belanjawan 2011.. tolak everything yang nak kena beli, hmmm macam tak cukup je nak beli ....... ( cuba teka ape dia ) so sangat lah jiwa kacau semalam.. rasa macam tanak beli.. tapi macam nak.. fikir balik, kenapa aku nak beli benda tu.. tu hadiah untuk diri aku untuk result exam baru baru nie.. result aku jatuh menjunam, then aku still nak beli hadiah untuk diri aku.. so wajar kah aku beli hadiah untuk diri nie ?? confused ! kalau tak beli, hmm kecewa satu sem.. kalau nak beli, ibarat kata pemangkin semangat lah sem nie.. hehe..

takpe lah.. malas nak cerita part yang sedih.. so korang dah siapkan wishlist untuk tahun nie?? jom tengok wishlist aku.. korang nak share korang punye pun boleh.. tinggal komen eh..

1) nak makan ikan .. yang ni paling penting .. boleh ke ?? bukan sebab aku nak kurus eh .. okay2 side part of it memang lah nak kurus kan.. tapi yang paling penting, aku nak balance kan cara pemakanan dalam diri aku nie.. dulu asyik makan ayam je.

2) akan cuba makan sayur . hmm yang ni susah sket .. tapi aku fikir takpe lah .. cuba.. dulu kalau makan nasi goreng, aku akan asingkan awal awal sayur dalam tu, kadang kadang kalau pergi Mcd pun, takkan mintak dia buang sayur dah..

3) nak kawal perbelanjaan dengan lebih baik. bab perbelanjaan memang aku tak pandai. sedar sedar duit dah habis. tension sangat.

4) belajar? aku tak berani nak ubah apa apa. sebab kan sem ni aku dah malas nak rancang. aku nak tengok je bagaimana minda aku bawak aku pergi mane ane.

5) akan cuba jadi lebih baik dari tahun tahun sebelumnya.. yang ni lame kan..

6) nak carik jodoh.. yang ni memang ada dalam setiap tahun punya wishlist.. tapi aku tak pernah rasa nak cari sungguh sungguh..

okay cukup lah 6.. kalau aku listkan barang barang aku nak beli karang, panjang lah post neh.. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...