NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Saturday, January 1, 2011

Belanjawan 2011 - i Hate Myself ~

semalam tidur tak lena .. pejam pejam mata nampak nombor je .. aku bukan sawan nombor eh .. cuma sebelum tidur tu, aku dah buat kira-kira, buat belanjawan 2011 .. tolak menolak , habis macam tu .. aku kena buat pilihan yang tepat lah kali nie .. kusut masai aku di buat nya .. kenapalah macam nie.. isk3.. aku big spender lah kot kan.. then belanja dekat tempat yang tak berapa cun.. adoi .. aku tak beli pil kuda eh.. hari ni dalam paper kan, kerajaan nak tarik ptptn pelajar yang salah guna.. salah guna tu macam belanja girlfriend dan boyfriend.. hehe takde aku gurau je.. salah guna macam beli pil kuda berikutan tangkapan pelajar terengganu yang beli pil kuda tu, guna duit ptptn. ntah pape.. 



part yang paling sedih bila fikir bajet untk beli baju seluar .. susah lah wei .. baju seluar size special ni kan, susah sket nak beli.. tak banyak.. kalau aku set RM100, alamatnya boleh beli sehelai je lah .. biasa every sem aku peruntukkan lebih kurang RM500.. tensen tau.. RM300 beli baju, tu baru 3 helai weh.. orang lain boleh beli dekat 10 helai dah.. marah btul aku dekat diri aku nie.. sangat marah dengan diri sendiri.. rasa macam nak sedut lemak ni dengan straw.. takpun aku potong je dengan pisau potong daging lembu.. hmmm. marah marah marah.. byk betul perkataan marah kan.. tu lah nak express kemarahan aku.. hehe.. RM200 beli seluar.. dalam 2 helai jer.. adoi.. sangat tidak best nak shopping baju bila anda ni tembam tembam pun comel.. aku ni macam malas sket nak carik baju dekat FOS ke Reject Shop ke. sebab dalam beribu lemon baju dalam tu, kemungkinan nak ade sehelai yang aku berkenan, sangat lah susah.. ish nak jerit jerit je sekarang..

tapi takpelah.. aku redha.. chewah.. pasrah terus, padahal boleh je nak ubah.. pergi lah jogging, bersenam.. kuruskan badan kan.. tapi aku ? hmmm taktau lah.. mungkin aku ni pemalas.. sangat pemalas.. sekarang i aku ada nak beli something yang dah lama idam, but if aku beli kan, aku takleh berjoli, bershopping sakan.. tu yang aku takut.. aku setiap kali keluar, mesti tak ingat dunia.. mesti tak fikir pasal duit.. then duit habis macam tu je.. serious ! tu yang aku tengah dilema nak beli ke tak.. hmmm.. 

aku rasa lepas ni aku nak kerja bank.. senang aku nak buat loan.. hehe boleh ke??

1 comment:

Al Meister Ex a.k.a MASTERX a.k.a Amin Abjad said...

hee.. semoga kao dapat beli seluar baru.. aku pun dok tgah usha jeans yg baek nih ntok tahun baru...:D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...