NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Monday, January 10, 2011

AJL25 = ANUGERAH BAKAT BARU ??

Amacam puas hati dengan result semalam ? Hehe .. Mula mula kan time nak umum tu , bila Ally cakap penulis lirik , komposer dan penyanyi same , aku ingat Yuna .. since aku bet if Yuna menang aku tanak pergi kelas pagi nie .. rupa rupanya Ana Rafali yang menang .. hehe .. tahniah ye cik Ana .. =D .. lepas umum je pemenang AJL25, facebook & twitter busy sepanjang malam .. tu diaa penangan AR nie .. semua orang duk cakap pasal dia .. bukan aku cakap eh .. aku quote kan antara antara tweets & status facebook yang macam best ..

1- sorry to say , tapi result AJL25 macam sampah 
2- nie Anugerah Juara Lagu ke Anugerah Bakat Baru
3- jom pakat pakat upload video dekat youtube
4- WTH .. how can this woman win 
5- ni AJL25 final or rehearsal .. rehearsal kot ..
6- AJL25 dah hilang prestige 
7- kadang kadang dalam kita nak cari bakat baru , kita terlepas pandang kebenaran 
8- how can this woman beat FT ? 
9- OMG .. most of the audiences keluar dewan .. siap ada yang campak2 kerusi lagi
10- AJL25 kelakar .. kalah raja lawak 

nie antara antara yang aku baca dan ingat .. kelakar kan .. aku seronok baca tweets & status FB yang beremosi ini .. sampai pukul 4pagi kot ada lagi orang tweet .. Hmmm .. aku pun terkejut .. since sangat tak sangka .. yang di sangka sangka , yang di predict kan tak nampak bayang pun .. orang duk sibuk duk canang Selamat Malam , Hanyut , Cinta Sempurna , Pelita & Kebahagian Dalam Perpisahan boleh menang .. tapi yang menang , taktau keluar dari mana .. hehe .. aku tak kesah .. Ana dapat duit , nama naik , dapat trofi .. Kau Ada ? abaikan lah result tahun neh .. tiba tiba #tolongingatkanaku jadi the best quote ever last nite.. tibe tibe.. graf naik secara mendadak .. tinggi wooo ..

tapi overall AJL25 ni cam tak cun .. tak tau asal .. aku tengok kat tv .. tahun lepas punya lagi nampak grand .. sem nie nampak santai sangat .. even time announce pemenang tak mendebarkan langsung .. hehe .. opening yang biasa .. okay lah .. tapi tak cukup kuat nak challenge yang tahun sebelumnya Datuk Ct & Lan .. then first performance , Yuna .. She was awesome .. Arrangement musik pun segar bugar kan .. Suara dia aiyooo meremang seyh bulu roma .. Mantap mantap .. tomok ? hmm macam momok dah .. hehe .. tibe tibe nak jadi ala ala korea punye performance style .. ada tari menari .. ahaks .. Pelita ? hmmm tak best jugak bagi aku..

Shahir tu macam kelakar.. hehe lagu Edry Abd Halim kali ni semua di slowkan .. macam nak tonjolkan vokal lah kan .. hehe.. tapi shahir punya tak boom .. but tiba tiba keluar nasha aziz .. haha ada scene tampar menampar lagi .. ouchhh .. semua nak guna prop persembahan artis jugak .. ana rafali .. hehe .. tapi time selamat malam , lawa kan , gempak pun ade gak .. aku ingat dia dah menang .. start faizal tahir , persembahan jadi makin cun .. dengan hafiz .. fuhhh time kena tembak tu .. sangatlah real .. tapi ada bunyi " Mic Mic Mic " .. spoil sket kat situ ..Ana rafali semalam tak main gitar kan .. main kejap je .. then duduk dalam sangkar .. drama melankolik pulak kat situ .. Hanyut pun boleh tahan .. walaupun nyanyian biasa .. Stacy kali ni nampak nice & cool .. kurang sket menari dan arrangement pun okay .. tak byk tukar macam tahun lepas .. vokal nice .. 

yang penting , Ziana Zain .. sweet dude .. lawa .. ahaks .. perasan time Ziana Zain nyanyi tibe tibe satu dewan jerit padahal time tu Ziana Zain tak nyanyi note tinggi pun .. rupa rupanya klon Ziana Zain turut sama menyanyi kat bawah pentas tu .. lawak seyh.. memang fanatik tu .. apa apa pun , aku rasa tak perlu lah nak komen result semalam kan .. biar kan je .. tahun lepas orang pertikai Aizat .. siap kata lagi guna cable lah .. menang sebab ada gambar Allayarham Yasmin Ahmad lah.. orang tv3 jadi judge pun jadi issue .. kali ni judge takde pun orang tv3 .. so result semalam cun lah tu kot .. =D ..

p/s : aku tertarik ada seorang blogger yang tweet .. dia kata dia ada cakap dengan 3 orang jury AJL25 lepas je habis AJL semalam .. then dia cucuk cucuk jury , hehe bocor rahsia .. ouchh dan tekaan dia tepat pasal result semalam .. taktau lah apa tekaan dia kan .. macam ada something wrong je tu .. tunggu kot2 later ada review dia buat eh .. hehe ..


1 comment:

apdm said...

salam

kecewak dengan result AJL.huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...