NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Thursday, January 27, 2011

Aku dan Tiga Line . Kelakar !

Dah Makan Cadbury ? hehe .. tadi ada blogger comment cakap makan cadbury atau coklat yang sewaktu dengannya boleh hilangkan rasa sedih dan sunyi .. hehe .. setuju setuju .. =D .. tapi takde lah setiap kali sedih aku makan coklat kan .. haish kalau macam tu tokey mydin pun boleh bankrupt beb .. kita kena bersederhana.. kadang kadang kan makan choclairs pun boleh hilang sedih .. tu produk cadbury jugak .. oh aku nak cerita pasal tiga line sebenarnya .. korang pernah dengar ke ?? kalau tak pernah , try tanya sape sape yang tau eh .. hehe ..

dulu kan masa aku budak budak , time form4 lebih kurang 5 tahun yang lepas , aku selalu naik bus je pulang bermalam . time tu aku belajar dekat mrsm kuala terengganu . so kalau naik bus , dalam 2 jam boleh sampai kampung halaman yang indah .. jadi satu hari , cuaca yang redup , angin sepoi sepoi bahasa , aku duk tunggu bus dekat terminal dekat bandar terengganu .. pastu aku didatangi seorang lelaki berumur lebih kurang 27 tahun macam tu .. aku pun dah lupa nama dia .. aku panggil abang je ..bermula lah dialog sehijau warna daun antara aku dan dia .. ececece ...

Abang : dik , balik mane ? sorang ke ?

Aku : Assalamualaikum .. ( alim kan aku ? ) balik dungun .. aa sorang je .. ( sambil tersenyum macam kerang wangi.. tak busuk eh .. 

Abang : Adoi terkena aku ( sambil tepuk dahi kuat kuat ) .. oh dungun .. abang ade kenal gak orang dungun .. adik angkat abang .. romi nama dia ..

Aku : Romie ? duduk pulau serai eh ??

Abang : aa mane adik tau .. adik ahli nujum ke ( muka hairan )

Aku : Suprise !! saya sepupu dia .. hehe ..

berlanjutan cerita pasal Romie neh .. then kiteorg tukar tukar number .. part yang best bila .....

Abang : Adik tahu , abang kat sini tiga line .. tahu dok tiga line tu mende ??

Aku : oh tahu .. ( muka berlagak sebab tahu )

Abang : ape dia tiga line tu ?? 

Aku : 



Abang : haha bukan celcom digi maxis lah dik .. tiga line orang takut lah dekat terengganu ni .. semua orang dekat sini kenal abang .. kalau ada orang kena rompak hp, cari abang .. abang boleh deal dengan pencuri tu suruh pulang balik hp .. diorang takut kat abang

Aku : Fuyoooo hebat lah abang .. salute salute .. nak amek award neh .. ( yang ni aku reka sket . hehe .. aku just cakap ooo je )

Abang : ape kate abang offer adik perlindungan ... ( aiseh dalam hati aku , abang ni jual insurance ke ape ) .. kalau ada apa apa , adik kol abang .. abang protect adik .. biar semua orang dekat area ni tahu adik ni sape . baru orang tak kacau adik 

Aku : eh takpe lah bang .. tak pernah orang kacau pun ...

Abang : zaman sekarang ni dik .. macam macam boleh berlaku .. takpe takpe senang cerita .. adik bagi abang rm5 , abang jadi abang angkat adik .. abang jadi penjaga adik .. 

Aku : ( hehehe macam batman lak abang ni ) .. okay la abang .. nak amek lah rm5 ..

aku sebenarnya malas nak layan dia .. aku tau dia just nak duit .. aku bagi je lah . so dia terus blah selepas tukar tukar nombor dengan aku .. lepas tu ader lah dia mesej mesej .. update kawasan kawasan pencuri dan sebagainya .. macam sms ops sikap je .. haha .. tapi memang kelakar .. serious .. siap tawar perlindungan macam zaman kesultanan melaka dulu je .. bayar ufti , dapat perlindungan .. nasib baik dia tak mintak bunga emas ke dengan aku .. hahaha.. lawak lawak .. aku budak beb time tu . mane lah tau tiga line tu ape .. sekarang dah tahu.. haha.. pengalaman mengajar aku erti kedewasaan .. hehe ... 

6 comments:

Siti Fatimah Fuzz said...

cik siti tau 3 line tuu menda apa...sebab en.boyfie selalu bagi tau....tapi abg tuu mcm tak professional ja......apa2 pun tak kesah la....cik siti pun just tau sikit2 ja....

bardboo said...

tiga line? hurm napa smp nak mintak2 duit plak...huhu..

Jom Lawat Blog Bardboo

niena witwit said...

laaa..

org gANu gok. .

bru thu..

pulau serai eh?

woahaha..

kat umoh tok sy tu..

kehkehkeh..

SyedMuzzamir said...

siti fairuz : hehehe ... takyah tahu takpe .. tak penting .. hehehe .. saya follow cik siti eh ..

bardboo : ntah lah .. aku pun tak tau .. aku bagi je.. hehe ... follow kamu jugak ..

tulips : aa .. ganu mane ?? follow kamu jugak

feeza.yusoff said...

aku benci budak 3 line ni. dorg ada byk group kecik2, yg pemes aku tau is Diamond Park. aku benci dorg sbb dorg berlagak, mcm power sgt la. pdhl sekor2 mcm haram. aku tau sbb laki aku budak 3 line jugak. adik beradik la, ayahanda la, bullsh*t sume tu. dorg ni lg 1, obses dgn menatang ni, gila lah tiap aku dgr org dok ckp2 mcm nk pukul org lah, nk gado la, abg besar la, sumpah aku nk gelak kuat2 sambil jerit BODOH kuat2 kt dorg.

SyedMuzzamir said...

pijah , aku pun . macam ngok kan . haha . tapi nak buat cam ne pijah . diorang memang macam tu . kita tengok je lah . kalau diorang duk cerita , kita angguk je . huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...