NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Sunday, January 30, 2011

Flashback : Aku.Dia.Sksod

Blurp .. Kenyang .. aku baru lepas minum petang .. memang lah dekat rumah ni makan ikut waktu okey .. kalau dekat shah alam , tak boleh lah nak ngada ngada macam ni .. unless abah aku bagi peruntukan untuk hi tea neh .. buat apa je cuti cuti nie kawan kawan ?? Hak Hak Hak, tersedak pulak biskut tadi .. tadi makan tak kunyah dulu .. bajet mulut ular sawa .. masuk telan masuk telan .. bila pergi sekolah lama tadi kan , teringat lak kenangan kenangan lama ni dulu.. haish .. tiba tiba masuk segmen flashback pulak dah ..

banyak sangat kenangan dulu .. ada yang aku takleh lupa .. ada yang aku lupa terus .. yang aku paling takleh lupa .. time darjah 6 .. kelas kiteorg atas pejabat .. dalam pejabat tu adalah bilik guru besar , pk kanan dan sebagainya .. pada suatu hari yang hening , kalau tak silap time tu pukul 2 petang kot .. ada kelas petang kan .. so cikgu masuk lambat .. bermula lah kisah bermain main anak , lari larian .. ntah macam mana kan .. aku jadi tukar kejar .. ade lah sorang lagi .. kalau tak silap Akmal Helmi kot .. aku kejar dia guna penyapu ok .. mantap kan permainan kiteorg .. tak main lah kejar kejar guna kotak pensel neh .. guna kayu terus ..

time tu aku fit lagi .. lari laju beb .. kalah watson nyambek .. kalau watson tengok aku lari , mesti mengembek dia terkejut .. sebab tu aku jarang berlari .. taknak orang tahu kehebatan aku .. lari punya lari , tiba tiba gedebuk .. aku tersungkur ke bumi .. semua kelas diam .. sebab bergegar .. aku pun ala ala cover bangun gaya batman jatuh.. tapi serious sakit .. orang kata senak perut .. memang senak ah kan .. tiba tiba pk kanan naik atas kelas tanya kenapa .. dia ingat ada orang bergaduh ke apa since tiba tiba kan .. bunyi kuat jatuh macam bom dari tentera jepun .. rupa rupanya bunyik buah nangka jatuh .. adoi.. memang takleh lupa.. bila ingat ingat balik kelakar beb ..

SKSOD tu nama sekolah aku .. Sekolah Kebangsaan Sultan Omar Dungun .. sekolah ni best lah kiranya .. aku kan dari darjah tiga teringin nak jadi pengawas .. sebab kalau jadi pengawas boleh pakai baju biru .. namun, masa aku darjah dua .. aku jadi ketua kelas .. so cikgu tak lantik aku jadi pengawas bila darjah tiga sebab cikgu zuraidi kata aku dah ada jawatan .. kecewa beb .. aku jadi ketua kelas bukan aku yang mintak .. setelah kecewa , aku merajuk dengna cikgu ni 25tahun .. hiperbola kan .. haha .. bila masuk darjah tiga , since aku tak dilantik jadi pengawas , again aku dilantik jadi ketua kelas .. boring dah jadi ketua kelas .. dah mahir dah .. tiga tahun berturut turut kot .. darjah 6 baru jadi pengawas .. tugas aku jaga pintu hadapan sekolah .. siapa datang lambat kena denda lah .. aku ingat lagi ada dua beradik ni memang selalu datang lambat .. dia takut kot aku amek nama , terus dia suruh ayah dia hantar .. so begitu lah .. selama setahun , muka lambat dua beradik tu lah .. dan aku siap dah hafal pukul berapa dia datang .. baju apa ayah dia ada .. setahun tengok muka diorang .. haishh.. korang ada kenangan dulu time sekolah ?? share lah .. =D

4 comments:

Syafiqah Nafis said...

syed:aku plg ingt aku pggl SKSOD tu sekolah keb.sakit otak dungun..ohhh..jgn mara sbb tu je aku ingt..sulii!!!!!

dya adriza said...

hahahha.. lawak la kisah awk tu. even malu, tapi tu tetap kenangan kan. leh wat kita tersenyum sorg2 bila igt blk =)

antara byk2 kngn di sekolah dulu, plg x leh lupa, adegan cubaan ponteng sekolah utk 1st time. adehh.. x expert lgsg. twos kntoi :P hahahah

ZWAN SABRI said...

Samalah.. aku pown penah jadi ketua kelas time skolah rendah..
dan jugak time skolah menengah..
hehe

SyedMuzzamir said...

iqa: amboiii .. suka suka je .. tapi memang ade pun dulu.. kelakar ..

dya : amboi pandai nak ponteng yeah ..

zwan : boring kan jadi ketua kelas ni .. kena bawak buku cikgu.. kena panggil cikgu.. aku selalu kalau time kena panggil cikgu , aku pergi kantin dulu haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...