NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Sunday, January 30, 2011

Kepuasan Menjadi Blogger

 



Salam .. Dah tidur ke ?? sejuk lah malam ni .. hujan lebat tak berenti .. aku duduk sendirian di kamarku .. Menangis kesedihan kernamu .. Kau tinggalkan aku .. Kau cari yang lain.. tergamakmu .. merobek hatiku .. eh tiba tiba aku ternyanyi sekali dengan mp3 neh .. haaa sekarang cuba teka lagu apa ?? sambung lagu ni pun boleh gak .. ala ala Jangan Lupa Lirik .. hehe .. takde lah .. ni lagu faveret aku sekarang .. reason ?? ntah aku rasa lagu comel gile .. tajuk lagu Putus - Melda Ahmad .. pernah dengar tak ?? tak pernah ?? hmmm korang ni duduk kampung mana neh .. ceruk dunia mana korang tinggal .. takpe nanti aku tampal kat bawah entri ni eh .. 

minggu ni aktif sikit berblogwalking .. sebab selalu online dekat fakulti .. ada orang cakap aku taksub dengan blog .. dan sebagainya .. namun tahukan anda yang bercakap kepuasan menjadi blogger ?? bila anda akan rasa happy berblogging ?? tu lah .. takde blog.. then nak condemn orang yang ada blog ni .. haish .. teruk btol .. piat telinga baru tau .. orait.. pada pendapat aku lah kan , kepuasaan menjadi seorang blogger adalah time :

1) time ada masalah .. blog ni jadi tempat luahan perasaan . actually boleh je luah dekat twitter .. tapi twitter ada limit patah perkataan kan .. tu yang tak syok .. blog ni bebas .. kalau tulis kat facebook, nanti kena maki dengan orang since ianya public .. bila dah maki hamun dalam blog , aku rasa lega beb ..

2) bila orang komen entri kita .. serious aku rasa cam happy gila bila ada orang comment page aku .. rasa sangat fun .. rasa dihargai sebab ada orang baca kita punya tulisan kan .. kadang kadang rasa macam hot , bertuah dan terpilih je .. hehe .. bila takde orang komen , sawan anjing datang lah .. time tu akan rasa sangat sedih dan rasa macam nak stop berblogging je ..

3) bila orang klik Follow blog kita.. best tengok hari hari bilangan followers menaik .. aku ada aim .. aku nak kalau boleh before Februari , followers aku ada 5oo orang .. tapi hari ni dah 30 haribulan , tak sempat lah kot aku nak dapat 500 followers . isk isk isk sedih lak rasa ..

4) bila check dekat nuffnang .. tengok statistic berapa orang lawat blog kita .. kalau ramai rasa sangat seronok .. tapi bila tak ramai , rasa macam nak pergi je dekat blog orang dan jerit dekat shoutbox dia " hoii datang lah blog aku .. follow sekali .. asal sombong sangat " .. hehe .. btol tak ?? kita perah otak nak buat entri tapi takde orang datang lak .. aku tak kesah pun earning aku .. tu aku anggap sebagai bonus je .. ade takde tak kesah ( padahal dalam hati kalau boleh nak earning dah capai rm100 ) 

tengok tu baru 4 reasons aku bagi .. best serious .. ibarat macam ni lah .. ko masak .. then kawan kawan ko makan .. ko rasa macam mana ?? best kan ?? riak pun ada gak . hehe .. pagi nanti nak pergi hantar adik sekolah .. rasa macam tak bangun dah awal awal neh .. nak pergi time rehat je lah .. nak makan makan dengan dia .. boleh lah snap picture esok .. nanti aku upload yeah ..

 

4 comments:

Unknown said...

btoi3..sgt addict pulak kdg2..

hepy blogging =)

LiNdA ZaiN said...

selamat berblogging...

Ilmuna Abdul Azis said...

yes...blog memang best....haha

SyedMuzzamir said...

nub : haha bila addict kan .. buku pelajaran entah ke mana . aummm

linda : u tooo...

hezzah : kan ? rasa macam diva je buat blog neh haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...