NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Sunday, January 30, 2011

Maafkan Aku Andai Tiada Lagi Hari Esok

Salam & Selamat Pagi Semua .. dah bangun ?? eh soalan bodoh lak aku tanya .. kalau tak bangun , takkan lah boleh baca blog kan .. sorry sorry .. aku tukar eh .. awal bangun hari nie ?? kira okay lah kan .. pukul 9am di hujung minggu .. awal lah tu .. aku memang bangun awal selalu .. kemas rumah .. sapu bilik .. haa amacam ?? bagus tak aku ?? kalau rasa aku bagus , follow lagi ye .. actually pagi ni bangun pagi sebab pukul 10am nanti nak pergi sekolah adik aku ni .. darjah 1 .. pergi teman dia makan kejap .. biase lah si abang dan kakak ingin melihat adiknya belajar .. chewah ..

semalam kan aku tidur sakit belakan .. taktau lah nape .. rasa macam urat urat belakang ni tegang je .. padahal tidur atas katil vono ziana yang mahal tu dah .. kalau kat umah sewa , tido atas simen je.. haish .. ape pulak yang tak kena kan .. tengah tengah aku berperang dengan kesakitan aku ni , zzzzzz aku tak sedar dah . alih alih bukak mata pagi ni dah pagi .. taktau macam mana boleh tidur .. ada bunian selimutkan aku kot .. haha .. abah dah balik bawak nasi kerabu .. tu nasi fevret aku tu .. bukan ape . aku kan tak makan sayur .. the only way aku nak makan sayur hanyalah dengan makan nasi kerabu tu .. aku ni hygienic tau .. nampak je besar macam ni .. ekhem ekhem ..
aku dah habiskan novel Lafazkan Kalimah Cintamu .. oh sangat lah meruntun jiwa jantan ku .. haish takleh cerita lebih .. tapi sedih lah weh .. so macam tu lah kawan kawan .. semua orang tak lari dari buat silap .. belajar lah untuk memaafkan orang .. begitu juga kalau kita yang buat silap .. minta maaf lah .. buat apa yang tunjuk ego .. apa kita dapat ?? dapat hadiah .. dapat award .. dapat duit ? kalau dapat duit , aku pun nak gaduh dengan semua orang .. tapi tak pun .. setakat perkataan maaf tu tak buat kita nampak murahan atau teruk .. sebab tu lah aku biasa nya ececece tunjuk baik .. tapi btol .. ustaz fadzilah kamsah ada kata sebelum kita tidur , kita maafkan semua orang yang buat salah dengan kita hari tu .. dan berharap esok dan hari mendatang akan lebih baik dari hari hari yang sebelumnya .. tak salah kan kita amal kan benda ni ..

even Rita Rudaini dengan Mak Mertua dia , iaitu mak kepada Aidil Zafuan tu pun dah berbaik dah .. silap peluk peluk nangis nangis lagi .. mak dia dah restu perkahwinan depa .. bagus lah macam tu .. buat apa lagi nak pendam masalah tu lama lama .. tak restu pun dah kahwin dah pun .. ada anak dah pun .. tapi kan kalau anak aku lah kahwin dengan artis , aku takkan tak restu .. wajib restu .. mane tau kot kot nanti aku boleh jadi extra untuk filem dia .. hahaha .. orait kena pegi mandi dulu .. nanti mak aku jerit lagi ..
p/s : ada perjumpaan sahabat bloggers kan hari ni .. aku tak dapat join since aku dah dekat terengganu .. kecewa .. agak agak awek aku datang tak ? sape awek aku ? ala hai tak knal pulak . dah selalu bagitau kan .. Hanis Zalikha lah .. =D

3 comments:

Wawie Nasution said...

haijenik laaa konon tak mkn sayur?? gedik..hahah

tigasukumaut @ TSM said...

kalo yg nk kawin ngan anak kita tu sbaya cm shidee cm na plak bro, huhuhu

SyedMuzzamir said...

wawi : omg . sayur tak segar aku tak makan . aku makan sayur di cameron highland je

TSM : ya tu ye .. hmm no komen .. ahaks

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...