NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Tuesday, January 18, 2011

Pak Imam , Tolong Silent Phone Eh

ini punya cerita , lawak sket . terjadi dekat aku semalam . kelas habis pukul 6 petang , so lepas kelas tu terus lah aku pergi cari makan . dinner . sebab malam tu pukul8 ade kelas walaupun aku tak pergi . demam. hehe demam lah sangat kan . so since takde parking , kiteorg pergi singgah surau solat asar jap . siap je amek air sembahyang semua , aku tengok dah ada jemaah . so aku join je lah. tapi aku pelik dah sejak aku masuk langkah pertama dalam masjid . sebab ada bunyi lagu .

aku ingat ke orang pasang lagu ke ape . tapi bunyi dekat . dalam saf bunyi nya. aku ingat ada makmum lupa nak silent hp neh . tibe tibe aku nampak tok imam macam tak senang duduk . then lagu tu bunyi macam slow kuat slow kuat macam tu . seolah olah ada orang tutup speaker hp tu . tengok punya tengok , hp tu ada kat kaki tok imam . hp tok imam rupanya . lawak seyh . bukan sebab apa . sebab lagu yang tok imam tu pakai . hahaha .. nak tau lagu pe ? 




tu haa lagu wali band beb . cari jodoh . lagi lah aku rase kelakar . tok imam tu takde lah muda . takkan tak kahwin lagi . haha. so ni part yang kelakar . tok imam pijak hp dia . but still bunyi sebab hp dia keypad lock kot . so bila sampai rukuk je, tok imam tu sepak hp die ke depan . ala ala rooney gitu . still bunyik . actually mesej satu je . tapi dia set satu lagu full . kena lah tunggu 5 minit lagu tu habis kan . bila part sujud je , tok imam capai hp tu dengan tangan dan campak ke tepi. ahahahaha ni kemuncak cerita . boleh pulak dia campak telefon tu . still bunyik kot . 

aku dah gelak ah time tu . aku pun suruh lah minu amek hp tu . nasib baik tok imam tu tak batal solat . since kalau aku lah kan , mesti aku pelik kenapa tibe2 ade orang amek hp aku kan . tapi tok imam tu macam tak kesah . aminu amek pun bukan nak curik eh . nak silentkan je . hehe . then aku pun solat lah kan . tahan gelak . habis je tok imam bagi salam , makmum yang dah settle, gelakkan tok imam. *kantoi solat tak khusyuk* adoii. lagu tak tahan tok imam oiii . pasang lah lagu lain. hehe.


moral of the story . kalau korang nak solat tu. silent lah hp tu dulu. buat kacau je kalau hp bunyi time tengah solat . kalau bunyik sekejap tu okay lah jugak . ni melalak sampai habis satu lagi. jenuh nak tunggu habis . 



5 comments:

Lydia Miza said...

hahaha..kelalakarlah imam tu.satu jemaah tak khusuk solat akhirnya.nice entri dik

p/s:tq doakan akak sihat.

SyedMuzzamir said...

thank you sis . welcome .
mesti best duk kat doha kan >

aBidaH said...

haha..klakar giler..x tahan ktwa..haha..suke lah bace entry ni..best giler..tok imam ley plak pkai lagu wali band..haha..

SyedMuzzamir said...

hehe ni bukan pak imam rasmi . pak imam yang datang tumpang solat then jadi tok imam.. jangan salah faham eh .. hehe

puan nina said...

hehe..lawak je pakai lagu wali

jemput join ga ibu http://puannina.blogspot.com/2011/01/my-birthday-giveaway.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...