NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Wednesday, February 2, 2011

Cinta dan Anugerah

Salam dan Selamat Pagi .. Hee lagi sejam nak naik bus dah .. nervous pulak .. tengah fikir fikir nak bawak laptop ke tak .. kalau bawak laptop berat lah nak pergi jalan ke sana ke sini ke situ kan .. tapi kalau tak bawak , takleh nak update blog .. haish .. plan nak bawak beg kecik je nie .. kamera lagi .. aiyoo .. hidup nak senang je kan SyedMuzzamir ni .. selagi boleh senang , buat apa nak cari yang susahkan .. by the way , dah makan ke ?? aku belum .. taktau nak makan ape lah .. sebab dekat shah alam memang tak breakfast pun .. terus makan nasi .. hehe ..

semalam kan aku tengok cinta dan anugerah .. geram aku , tak habis habis .. dah lama kot .. ni lah cerita indonesia .. trademark dia kalau episod tak lebih 200 tak sah .. kena jugak lebih .. tayangan tu nak 3 bulan je .. actually aku suka tengok asraf sinclair tu .. ober lah cakap indon .. haha .. tapi biar dia lah .. dia over dapat duit .. aku yang duk kritik ni dapat apa kan .. menghabiskan boras je .. aku ni sekarang kalau tengok apa apa , otak terus bergerak .. berfunction .. berfikir .. taktau lah napa .. boleh bagi title Pemikir dekat aku ni .. haha ..

korang setuju tak dengan aku yang cinta ni memang buta .. tapi definisi aku ni buta bila kita sayangkan orang tu , kita akan automatik berubah untuk memenuhi citarasa orang yang kita sayang .. contoh , kita ni tak minat bola .. but in order to get her attention , tiba tiba kita paksa diri kita untuk tengok bola dan seterusnya minat bola .. tapi bila kita dah tak sayang orang tu , kita jadi benci bola .. boleh pulak macam tu kan .. tapi tak semua lah macam ni kan .. ada yang berubah terus .. jadi makin baik ..

setakat aku hidup 21 tahun ni .. macam macam ragam aku jumpa .. ada yang tak suka kucing .. benci .. geli dengan kucing .. tapi since girlfriend dia minat kucing .. eh alih alih dia pun terminat sama .. siap bela lagi .. hehe .. bagus lah macam tu kan .. kucing kan haiwan kesayangan nabi junjungan kita .. tapi ada jugak yang berubah dari segi pemakaian .. si perempuan suka lelaki pakai seluar jeans .. si lelaki ni pun pakai lah seluar jeans .. eh last last perempuan ni suka orang lain .. haish .. boleh pulak macam ni kan .. dulu ye ye nak ubah orang , then tinggal macam tu je .. tapi ye lah cinta tu bukan boleh dipaksa ..

perubahan demi perubahan ni subjektif sebab ada yang berubah jadi makin baik ada yang berubah jadi makin buruk .. siap ada lagi si girlfriend ni suruh si boyfriend hisap rokok .. katanya nampak macho .. si lelaki ni ikut lah .. siap batuk batuk lagi .. ni bukan namanya sayang .. ni namanya jahanam kan diri sendiri .. yang bahaya nya kan , sebab anda tak jadi diri anda yang sebenar .. time couple memang lah boleh tahan kan .. tapi time kahwin nanti , takkan nak teruskan lakonan taraf pilih kasih tu ?? haish .. well , honesty is the best policy .. tak perlu nak jadi orang lain untuk rebut cinta orang weii .. just be yourself .. kelak mereka akan nampak jugak kelebihan diri anda .. 

p/s: haish tiba tiba entri aku ada cintan cintun pulak .. aku pun taktau kenapa .. aku tulis ikut kata hati .. hehe ..

1 comment:

A.N.I.T.H said...

ewahh!!!!!kata pun cite indon kott hahahaa.mstilah lama.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...