NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Friday, March 4, 2011

Ala Tomei Tomei Tiut Nye ..

well hello peeps .. macam macho pulak kan sebut macam ni .. aku nak bagitau .. mata aku baru lepas berdarah duk baca entri yang guna bahasa bahasa manja sangat sangat ni .. SILA RUJUK CONTOH DI BAWAH ..

1) caya windu kamoo tangat tangat = saya rindu kamu sangat sangat 
2) caya nak feluk kamoo ketad ketad = saya nak peluk kamu ketat ketat
3) windu nak dededik dengan mucuk mucuk = rindu nak gedik gedik dengan busuk busuk
4) nanti bila windu raca cam cam nak ngesh ngesh = nanti bila rindu rasa macam nak nangis 

selain aku , siapa lagi rasa mata dia berdarah , mulut dia berkudis baca ?? angkat tangan tinggi tinggi aku nak kira tuat tuat .. opss silap .. kira kuat kuat .. 97 , 98 , 99 dan 100 .. orait .. bagus .. maknanya aku tak keseorangan dan bukan aku je rasa sawan bila baca entri macam tu .. haish .. tolong lah .. tak comel pun .. tak cute pun .. kalau anda rasa cute , hmmm buat amaran awal awal dekat tajuk entri tu .. jangan bagi orang lain tersiksa jiwa raga zahir dan batin nak menanggung keperitan nak baca sampai habis entri tu .. well mungkin tu cara orang couple kot .. okay fine .. aku terima .. ish ish ish .. nak tambah sikit kriteria bakal isteri .. taknak yang dededik tetangat .. tak tuta tau .. translate : taknak yang gedik sangat . tak suka . diulang tak suka . gedik sikit sikit boleh . gedik lebih lebih rasa nak humban dalam lubang jamban dan tekan FLUSH kuat kuat lama lama . 

aku bukan dengki . bukan jeles . bukan aku ada sindrom orang takde awek . tapi aku bertindak sebagai orang normal yang rajin membaca blog kawan kawan . hehe . yes aku tau tu blog korang . ikut suka korang nak tulis apa . aku takde pun suruh korang jangan tulis lagi . cuma aku bagi cadangan je . supaya lebih sopan dan menyenangkan bloggers nak datang melawat . ni masalah utama aku bila blogwalking . bila rasa macam ni , nak klik FOLLOW pun rasa berat . nak COMMENT pun takde hati . tapi kadang kadang buat buat tak nampak je KLIK FOLLOW CEPAT CEPAT . 

masalah kedua aku bila blog ni terlalu berat . banyak sangat widget yang tomei tomei . ada hujan lah . banjir lah . tsunami lah . adoi . fine lah korang pakai streamyx loading laju . ni golongan golongan yang pakai broadband ni macam mana . tak kesian ke . isk isk isk . haa satu lagu . lagu dekat blog . oh sangat annoying bagi pengguna broadband sebab dah lah slow . pastu kuar lagu . dan lagu tu sekat sekat . aku kadang kadang okay je since aku mute kan laptop aku ni . tapi aku rasa mesti ada orang tak suka kan . bila ada widgets yang tak perlu ni dan lagu , pengguna broadband suffers loss sebab usage akan bertambah . bila dah bertambah , cepat lah habis limit . bila habis limit , takleh nak blogwalking dah . hmmm . cuba tengok blog BenAshaari , KopiOpert dan Shauki . laju je loading . bace pun dengan hati yang ikhlas . hmmm .

aku bukan prejudice . atau selfish . sebab aku pakai broadband , semua orang nak kena buang widgets tu semua . tidak sama sekali . jangan buat semua tu . aku kata je . kalau korang nak ikut , ikut lah. taknak ikut takpe . tak perlu lah kot nak buat entri khas untuk aku nanti nak buat kenyataan balas orait . kita buat blog bukan untuk nak bergaduh atau nak lempar lempar bom tangan . kita berblog nak kongsi segala rasa dan luahan hati . jangan simpan dendam okay . senyum je . kalau suka senyum lah . kalau tak suka pun , senyum lah . ambil hati . hehe . okay , jaga diri . aku ada test esok . doakan aku yeah . =D 


18 comments:

xaty said...

setuju! kadang2 mood nk blogwalking pn boleh ilang sbb bnd2 ni. dah la connection kt sini celow macam ciput -_-'

Belalang hijau Perisik said...

huhuhu sabar jela bro...

abis kuat lmbt sgt tekan jer pangkah!

hee

SITOT said...

sitot blogger baru :)
thanks !

Amorng38 said...

Seratus peratus setuju!Ulat bulu je pakai ayat cam2 bro.Haha..

Awan said...

haha. diorang igt diorang comel kot buat cmtu. T__________________T

! syifa lovera said...

rasa geli pulak nak bca klw ade org tulis ayt mnja mcm tu :p

Santan Berlada said...

mcm tu ke bahasa chomel..???
hehe

Aimifiqa said...

eww. taya teli ngn ape yg awk takap la. meremang taye taw.

Fasihah Supian said...

yup,,benar itu...

MiZ Rayy said...

titew setuju cangat-cangat dengan kamoo.. hahahahaa.. cm har**.. geli seehhh!! aku pon xsuka gila-gila.. buat hancur bhsa mlayu ja..

bab lagu plak, heeee.. sory laa... xtaw apa pgguna broadband alami sbb aku guna stremyx n wifi ja..

Unknown said...

setuju !
kadang nak bagi kaki ke kat org yg tulis macam tu ! hee .

adawiyah rahman said...

ades~bebelit lidah nak mmbce klu full entry tulis cmtu!hahaha :P

stuju ngn statement 2nd!
line x slalu laju..
nak2 ble kt kolej :P
kkdg xdpt nk bw balik sbb jammed tym loading~brt sgt kann
huhuhu

aretein said...

haha..ok..ayat yg di guna kan tuh mmg sngt2 lah gedix!haha
tapi entry nih di tuju ann tok kiter ker? hakhak..

bab yg ade sesetengah blog yg berat tuh mmg stuju..tah pape2 nyer widget pon mreke2 dok campak lam blog dowang..& mmg sangat lah berat lau nak masok blog dowang..lambat jerp loading..

ag 1 ase cam xsuke sngt lau letak lagu..ase cam bising ouh blog dowang tuh lau nak bukak..lau lagu mreke ok2 xper..pena skali pegi merayap kat 1 blog nih..lagu dier siyes pelik & bising..grr..tross silent ann leptop..huhu

tasnimsahaja :) said...

haha .. tah papa ja ckp cmtu ..

Mime MF said...

oh! sanat tiut ayat tamu tu..
rasa macam cacat kejap..huk3..

princessa said...

haha.. ingtkan hape la td. ouh.. haaa.. i da follow u.. hit me back k? btw.. sgt x ske ble org gne 'shortform' mcm 2.. ntah pape. haha.. =)

tiqosmile said...

MEMANG BETUL !!! SEtuju sangat!!
bila blog lambat sgt....
memang terus kuar je,,,
malas nk tunggu...

HanisLazimAndTheShaklee said...

alolo tomey tomey nye entry die..HAHA
setuju !! gedik doe manja trok2

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...