NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Monday, April 11, 2011

RIAK & TAKBUR

Pernah dengar tak perkataan riak ? korang riak tak ? mane ade nak mengaku . korang tahu tak dalam sedar tak sedar kita ni riak jugak . riak ni macam penyakit hati . lebih kurang macam bangga diri . the reason why i raise the issue sebab aku ada terbaca satu artikel . pasal riak dan takbur . dia cakap kita ni riak kalau kita susah nak dengar pendapat orang dan kita rasa diri kita je betul . dan aku sangat rasa macam artikel tu khas di tulis untuk aku . makan dalam bai . bukan apa , sebab tu memang sifat semulajadi aku . aku cam susah nak percaya dekat orang . apatah lagi kalau aku tau yang aku ni better dari orang tu dalam certain things . 

contoh kan , kalau tengah cakap pasal handphone kan . dah clear clear aku dah guna nokia 3310 tu 10 tahun . dia baru pakai sebulan , siap nak ajar aku nak type macam mana . boleh tak ? actually logik je kot si mamat ni dah baca user guide yang nokia bagi 10 kali . dan aku tak pernah belek pun benda tu . just guna kepala sendiri , buat buat teror , godek handphone sendiri . dan belajar . so memang logik lah dia lebih teror dari aku . since nokia ajar sendiri kot . tapi still aku tak boleh terima . nasib baik aku ni bukan jenis yang buat muka tau . kalau lah muka aku ni macam Maria Elena kan , memang lah dah lama orang letak iron panas atas muka aku , biar hilang terus muka . haha . takde lah nak rasa annoyed kan . 

aku ada baca dekat blog Ustaz ni pasal cara nak hindari riak . hee jom baca . aku pun baca sekali . berulang ulang kali baca . bukan senang nak hilangkan benda ni . sebab kita tak sedar pun perbuatan kita tu boleh jadi riak kan . kadang kadang kita saje je buat macam tu , tapi orang ingat kita riak kan . adoiya . kalau lah orang boleh nampak hati kita,  mesti diorang boleh tau apa yang niat kita sebenarnya. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...