NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Monday, May 16, 2011

HARI GURU

Lambat sikit aku punya ucapan . flight delay . takde , aku baru balik dari kelantan . penat seyh . pergi balik hari . pergi pukul3am , sampai kelantan pukul730am . buat kerja. pukul12pm terus gerak balik . walaupun aku drive sekejap je dari kubang kerian ke besut , letih seluruh badan mula terasa . sebab tak cukup tidur . yelah aku tido pukul2am , bangun 3am , terus pergi kelantan . hee . apa apa pun , nice trip kot . okay , selamat hari guru buat semua guru yang pernah mengajar diri ini walaupun aku taktau ada ke cikgu cikgu tersebut membrowser blog ini . namun , takpe lah . at least kalau ada , mereka tahu , aku masih ingat pada mereka . 

bila cakap pasal hari guru kan , segala memori lama datang bertaut kembali . chewah ayat ala ala novel sudah . tapi betul la apa aku cakap ni . dulu kan , bila hari guru je , mesit cikgu cikgu suka . sebab diorang tak perlu mengajar . murid murid lagi lah suka sebab takyah belajar . so lagu wajib guru guru nyanyi sudah semestinya lagu Kami Guru Malaysia . lagu sedap kot . kalau suruh anak murid nyanyi pun , aku rela volunteer . tapi itu yang manis lah . kenangan pahit aku ada cikgu pun ada . meh aku cerita . aku masa sekolah rendah kan , pernah ke tempeleng free free dengan cikgu English aku . al kisah nya , aku duduk depan sekali . so hari tu memang satu kelas tak buat kerja sekolah . so cikgu emo lah . dari kanan , dia tampar semua budak yang duduk row pertama sampai ke pelajar paling kiri . ada dalam 6 orang kot . aku salah seorang . gila wei . bayangkan best student kena tampar . ahaks time tu aku darjah 2 . so memang otak genius . exam selalu dapat no 1 , tak pun no 2 , kadang kadang no 3 , jarang jarang no 4 , no 5 pun ada kot .

kenangan kedua aku , masa dekat Mrsm Kuala Krai . nama cikgu yang bertanggungjawab tendang bontot aku tanpa izin adalah Cikgu Bustaman yang ajar Geografi . dia dulu Mrsm Muar , ntah macam mana transfer masuk Mrsm aku . bikin kecoh je . dia bajet cool , fine dia memang cool . tapi terlalu ikut perasaan . chewah . dia mudah marah . hari tu , rehearsal untuk hari sukan . so ada lah perbarisan . aku lupa macam mana dia boleh marah . tapi dia panggil setiap member dalam team perbarisan aku , dan dia tendang sorang sorang . dalam 5 orang terawal . yang seterusnya , sempat di tahan oleh cikgu Pj ku yang macho , Cikgu Aminee . boleh tak dia sepak aku ? dia ingat aku ape ? nasib baik aku ni budak baik , selalu pergi surau , so perasaan marah dapat dibendung . hahaha . 

kepada teacher yang tampar saya , thank you . teacher buat saya rajin buat homework . kepada cikgu Bustaman yang selamba badak sepak saya , tiada maaf bagimu . haha . takde lah . tak kesah pun . kisah lama . tapi cikgu memang kejam . hati batu . ouchh sakit bontot saya tau cikgu . haha . tak boleh duduk selama sebulan . aku tipu je lah . cuma aku taknak cakap thank you . sebab takde effect dan kesedaran pun dia bagi kat aku apabila kaki nya menghinggap punggung ku . takpe , kalau aku jadi cikgu , anak cikgu , saya tendang balik . boleh ? hehe ..  


2 comments:

NADIA RAJAMI said...

hoho..same la .. bru nak post entri

100penulis said...

pergh ganas gile cikgu main sepak2 student..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...