NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Tuesday, June 14, 2011

BEDAK SEJUK

OKAY .. setelah menemui harta karun tu kan .. aku googlekan kelebihan kelebihan dia .. hee .. rajin cukop .. secara asasnya , bedak sejuk ni boleh licinkan kulit muka yang tak berkawah macam bulan , memberi kesegaran pada kulit , kurangkan minyak pada muka . kalau rasa minyak dekat muka tu free free je keluar walaupun minyak naik harga sekarang .. bukan tu je , boleh gak tanggalkan sel kulit mati .. yang penting , semue kebaikan dia bagi dekat kulit .. heeee…

dulu dulu kan , bedak sejuk digunakan secara meluas oleh pekebun dengan menyapukan pada bahagian muka mereka supaya tidak gelap dipanah cahaya matahari. Selain itu, ia digunakan untuk mengelak muka seseorang ditumbuhi jerawat. Jika digunakan sebelum tidur pada waktu malam pula, ia dapat mencerahkan wajah selain petua tradisional untuk awet muda tanpa menggunakan botox, bedak sejuk juga sesuai untuk budak kecil yang terkena ruam. Sapukan sahaja bahagian yang terkena ruam itu dengan bedak sejuk yang dicampurkan dengan garam beserta air.  ia juga dikatakan penawar terbaik bagi mereka yang menghidap demam campak. Ia dapat mengurangkan masalah demam campak selain menghilangkan parut-parut akibat demam itu . 

di bawah , disertakan anta orang orang yang telah pakai bedak sejuk .. 



p/s : cam ne ? jom ramai ramai pakai bedak sejuk .. 


3 comments:

Finaz Jaafar said...

da lama tak pakai bedak sejuk..bila pakai muka taklah berminyak sangat=)

LynN LoLa~~ said...

haha. mane bro tahu diorang tu pakai bedak sejuk!

ape kandungan bedak sejuk eh? tapenah tahu. ingatkan bedak sejuk ni bedak talkum tu. bekukan lam peti, then kuakan lek campo ngn air, tepek kat muke. ahahaha

Syazana Aziz said...

yay saye ade bedak sejok tapi lame jugak dah jadi pekasam dalam gobok tu
=.=!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...