NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Saturday, June 11, 2011

REVIEW KARAK

Actually , dah dua minggu cerita ni tayang , dan dah ramai dah blog buat review cerita ni . tapi aku rasa aku nak buat gak . heee . “ takde modal la tu nak buat entri “ .. eh takde eh .. bukan takde modal , Cuma manusia aka nada different view kan .. so ni view aku .. daripada 10 bintang , aku beri 4.5 je .. ahaks .. kalau dari 5 bintang , aku bagi 3 .. berbanding cerita khurafat , aku rasa khurafat far way better .. starting cerita menarik , tetapi bila start accident , jatuh gaung , jumpa tok malam .. cerita start jadi bosan .. hantu hantu bagi aku syok sendiri .. tak bagi kita berdebar debar pun .. Cuma boleh la kot bagi pelakon pelakon tu berdebar .. 

The only hantu yang bagi aku cuak sikit , masa part starting , lepas driver lori jerit “ belakang , belakang “ .. sebab time tu hant penuh skrin .. dan aku duduk di barisan A dalam wayang .. confirm hantu depan mata aku .. tu je lah .. yang lain hmmmm sorry to say .. part yang polis selamatkan perempuan tu pun macam kurang sikit .. “ jangan pandang belakang , jangan pandang belakang .. “ huahahaha .. cerita Karak ni sesuai jugak jadi cerita lawak .. sebab skrip dia lawak .. menjadi lah lawak tu .. aku rasa hantu paling kelakar dan annoying ialah hantu perempuan yang nak suruh hantar balik dekat toilet tu .. “ encik, boleh tolong saya “ . ahaks .. lawak gila .. nada dia cakap macam mintak pelempang .. satu Hall gelak semalam ..

Kilafairy , OMG .. sangat gedik okay .. walaupun 30 jam pertama , dia duk make up je dalam kereta .. eh hello dalam gelap pun kau make up .. please la .. nak jadi gedik tak semestinya kena make up 24hours .. speaking cukup .. skrip aku paling ingat “ whatever .. im hungy .. burger “ .. so cute .. ahaks .. seksi gak minah ni .. first film pun dah start seksi .. haish .. cantik ? takde lah sangat .. bibir je lawa sikit .. macam kena cucuk je .. boleh tak tok malam halau hantu “ pergi , pergi , pergi “ .. tu je cara tok malam halau hantu .. boleh tak ?? geram aku .. emosi  kejap .. dia pandai okay ajar sheera ayoub tu suruh baca ayat kursi bagai .. dia tak baca pun .. blurrrrr …

Part last tu aku tak suka .. tak logik .. dah lah tak solat .. baca ayat kursi pun tak berapa nak betul , nak lancar .. sekali boleh ingat tafsiran ayat Kursi perfect , sebijik macam dalam tafsir Al Quran .. boleh tak ? logik tak ? aku rasa macam tak logik langsung .. serious .. lepas tu , bab akhir , dah menang lawan hantu .. sheera ayoub duk cakap dengan shahir .. orang ramai kat situ tengok pelik dekat sheera .. rupa rupanya shahir dah mati .. so orang tengok pelik dekat sheera sebab sheera cakap sorang sorang , sheera je Nampak roh shahir .. but before habis tu , pebaca berita duk lapor berita kata 3 mayat dah jumpa , satu je mayat tak jumpa iaitu mayat Sheera .. so pelik tak  kat sini ? sangat pelik .. kalau sheera mati , kenapa orang ramai boleh Nampak sheera cakap sorang sorang ? blurrrr lagi sekali .. okei la .. nanti kena marah dengan KRU lak komen lebih lebih ..

2 comments:

NADIA RAJAMI said...

soo true..:)

Anonymous said...

hahaha..ap yg ko tulis semua same yg mcm ak pikir la bro...mmg xlogik lngsung citer ni..part yg pling xboley bla msa hntu pompuan tu nk mntak tolong sruh anta tu ayt die mmg nk mntak pnerajang ...:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...