NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Friday, June 10, 2011

SANTAU SAMPAI MATI

Minyak dagu , minyak mati bunuh , minyak penunduk , minyak ron95 , minyak ron97 . berikut adalah pelbagai jenis minyak . minyak apakah yang paling bahaya . semua bahaya . minyak ron tu silap silap boleh terbakar , meletup . 3 lagi minyak tu boleh bagi sakit sampai mati melalui angin , batin , tak Nampak di mata lah senang cakap . abaikan minyak ron tu , aku bukan ahli politik ke sape sape nak duk bising bising pasal minyak . nanti bila ada kereta sendiri , mungkin lah aku bising kalau minyak naik harga . tapi aku nak cerita pasal minyak yang awal awal tu . santau menyantau benda biasakan sekarang ni . tak suka orang ni , hantar “benda” . tak puas hati , santau orang tu . 

Memang dunia kita moden . tapi benda ni wujud . mungkin ada yang ambil ringan . aku pun dulu . tapi sekarang bila terjadi depan mata aku sendiri , aku percaya dah . dan benda ni bukan boleh pandang sebelah mata . silap haribulan arwah terus . bagi aku , orang yang guna santau ni pengecut . kurang ajar . setan . segala mak nenek yang jahat jahat lah . tak puas hati cakap . tak suka bincang .  ni tidak , main kotor . cuba kalau kau yang kena santau  , kau marah tak ? dah tu yang kau selamba dek je hantar dekat orang ? cehh . 

Kenapa takde orang santau Bush ke , santau orang orang yang clear clear jahat . kenapa ? ke tok bomoh punya kuasa boleh jalan dekat semenanjung je ? hmmm pelik pelik . kadang kadang kan, jin ni lagi baik dari manusia . salah aku cakap macam ni . tapi ada kalanya betul . at least jin tu semua ikut arahan tuan dia . tuan dia ni ikut nafsu , ikut kan emosi . tak guna otak . jin takpe lah . takde kemahiran berfikir secara kritis dan kreatif . yang kita ni duk ikut jin kenapa ? siap arah dia buat jahat dekat orang . gila ke apa . tapi kan orang cakap , kalau kena santau dengan minyak mati bunuh , memang tak leh baik dah . baik tak baik , arwah lah . tu nama dia SANTAU SAMPAI MATI .

5 comments:

Fathiah Hamim said...

ada ayah kawan fa, meninggal sebab buatan orang.

ZWAN SABRI said...

ayooooo, diharapkan dijauhkan la santau ni.. erm, Kemonlaa.. Dunia dah moden tapi still guna santau2 lagi.. HUHU

MySuaraBlog: Top 10 Carian Google Oleh Rakyat Malaysia Pada Bulan Mei

farah wahedda said...

tkotnyaa....mintak di jauhkan

Finaz Jaafar said...

mintak dijauhkan dari benda2 tak elok macam ni

TASYA said...

adoi....smlm jumpe benda tu kat kwsn umh ak....dlm botol tu ad minyak mati bunuh,darah,paku,jarum yg dah brkarat....mcm2 laa....haishh....seram tgk....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...