NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Saturday, July 9, 2011

AYAH DAN IBU


Ayah dan ibu .. Ayah dan ibu .. itulah permulaan kami .. ececece siap menyanyi lagi kan .. sihat yer readers ? aku nak bagitau perangai buruk aku ni dekat blog .. harap harap tak masuk lah Media Hiburan benda ni .. kang tak pasal kuar page depan Harian Metro esok “ Artis Derhaka “ .. Retis lah sangat ! macam ni cerita nya .. aku kan selalu je macam tak puas hati dengan parents aku .. maksud aku macam ni .. kadang kadang aku selalu terfikir , kan best kalau abah aku macam abah si X , macam macam dapat . kereta dapat , handset dapat , duit banyak .. kan best kalau mak aku macam mak si W , tak penah lupa nak top up kan tiap2 bulan ..

Bukan lah tak bersyukur .. tapi kadang kadang aku iri hati tengok parents kawan kawan aku .. macam best jer .. baru baru ni , aku ikut abah aku pergi DBKL kan .. aku jumpa satu keluarga .. adik beradik 4 orang lelaki teman abah dia jugak .. abah diorang ni macam siot .. tinggal anak anak dekat hotel macam tu jer .. tak bagitau nak g mane pun .. duit makan tak tinggal .. apa apa tak bagitau .. sampai anak anak terpinga pinga .. sampai kan si anak yang paling besar cakap “ bapak kurang aja .. tinggal kami macam ni .. pagi pagi dah maki kami .. macam macam keluar .. anak tak guna .. anak bodoh .. kalau awak jadi kami , awak panas tak ? pagi pagi lagi dah maki kami .. kami semua dia hantar sekolah agama .. tapi dia sendiri macam haram perangai .. dia yang buat kami jadi kurang ajar “ .. 

Sampai macam tu sekali .. aku baru kenal sehari diorang .. diorang dah boleh cakap macam tu depan kami .. Nampak sangat memang diorang tak puas hati gila gila dengan abah diorang .. tu buat aku terfikir .. even parents aku tak macam parents orang lain , tapi diorang takde tinggal aku macam tu .. tak penah biar aku lapar .. kalau lauk pauk tak sedap pun , at least ada lagi makanan tersedia bawah saji .. baju aku pun diorang basuh lagi .. even diorang takde bagi duit 1 ribu setiap bulan dekat aku , tapi time time aku takde duit , diorang akan usaha carikan jugak even pernah kadang kadang diorang bank in kan rm30 dulu sebab takut anak anak lapar sebab dah takde duit sangat dah ..

Kalau nak cerita pasal pengorbanan mak ayah ni , memang tak habis lah .. buat aku berair mata lagi adalah .. tapi itulah .. dunia kan .. bukan semua orang benasib baik .. ada yang hidup sederhana .. ada yang hidup malang .. sebab tu setakat hari ni tak terfikir lagi nak kahwin .. sebab bila kahwin nanti , lagi besar tanggungjawab .. adik aku ramai lagi yang kecil kecil .. aku tulis ni kat sini supaya aku ingat dan tak lupa diri .. aku selalu baca balik entri entri aku .. .tapi takde lah aku leave comment okay , menyamar jadi Anonymous , lepas tu puji entri sendiri . heee .. 

p/s : kakak aku kalau baca ni confirm menangis . dia drama sikit .. haha ..


 IBU DAN MAMI


ABAH 

 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...