NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Tuesday, July 5, 2011

GEMUK


Setelah selesai mengambil kutipan jualan hari ni , aku di-interview oleh Makcik Penjual di situ . dengan selamba je . aku biasa lah . turun kereta , muka cool . senyum jer . makcik tu sound direct “ Amer , senyum jer . senyuman menawan itu “ .. aku ni malu malu kejap .. blushing .. macam nak masuk kereta , masuk gear D , terus pergi Johor .. terlampau excited .. tapi control lah .. aku jawab bersahaja “ oh ye ke .. terima kasih lah .. “ .. aku ingat drama berakhir di situ .. eh dia sambung lagi .. “ ni anak makcik nak jadi macam amer sorang “ .. aku ingat ke nak jadi jejaka bersenyuman menawan … rupanya tekaan aku silap ..

“ ni budak ni nak jadik gemuk macam amer “ .. “ makan nasi tiga pinggang sekali makan “ .. amboi makcik .. selamba dek jer .. 

lepas puji, kutuk lak .. time tu , aku rasa macam nak makan semua kuih kat depan tu ..sambil menjerit “ ye saya gemuk , saya gemuk “ .. tapi aku tak buat lah .. nanti orang kata Datuk meroyan lak menjerit jerit tepi jalan .. aku buat selamba jer sambil lemparkan senyuman ku yang menawan .. siap interview aku lagi .. “ macam mana eh jadi macam ni ? best ke ? jalan senang ke ? “ .. aiyooo makcik ku adoi mane pun , saya selamat jer berjalan ke sana ke mari .. letih tu biasa lah .. manusia .. 

Then , pergi pasar cari tali pinggang .. kena jugak sebijik .. “ biasa lah dik , orang gemuk ni susah sikit nak cari tali pinggang .. akak ni tempah khas sebab anak akak ader sorang macam adik .. “ .. amboiiii … selamba nyer .. nasib baik aku terdesak .. kalau tak aku tak beli dah tali pinggang .. hahaha .. takpe lah akak .. nanti saya makan jus mate 5 , saya kurus saya nak pergi jumpa akak , then tanya balik “ anak akak taknak jadik macam saya ke ? ke akak pun nak jadik macam saya “ .. haha .. adoiii special ni jadik orang bersize special .. semua benda kena tempah .. 


3 comments:

ZWAN SABRI said...

Xpa2, Dr. Rozmey kan ada.. nanti pi la jumpa dia.. HEHE

MySuaraBlog: Fakta atau Auta?

Duta said...

sape ygberani kate gemuk tuH?? Berani dier kaco datuk..

lynnlola said...

gaaaaa manusie2 itu memang tak sayang mulut! sesedap ase je cakap macam tu.. haih.. sabaq laa no. kite bukan gemok. kite comeyl.. heehee. hamster pon kalau kurus orang tak suke kan~ so diorang yg ngate gemok tu jelesss laa tuuuu. hihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...