NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Tuesday, July 5, 2011

LIMITATION

firstly , this is random thought . so i don't need anyone privately asking me who am i referring to . secondly , i don't have anything against you Anonymous, so don't waste your time trying hard to provoke me . and you waste my time to laugh at you and delete all your comments . thirdly , this is personal blog and i don't need you to give me your super nice guideline on what to share and whatnot . i'm sure i have made myself clear on this . if you don't like my blog , if you think my blog is a piece of shit , then go shitting others okay . 
---------------------------------------------------------------------------------------------

Morning , readers . Hows your day so far ? i have a rough morning today . not enough sleep . the whole night i was fighting with the mosquitoes . hujan kan , nyamuk masuk rumah konon konon tempat berteduh . then nampak Bank Darah besar punya tengah bergolek atas katil , terus diorang serang beramai ramai tanpa belas kasihan . kebetulan ridsect habis , lingkaran ubat nyamuk pun habis , semua habis . so aku di serang habis habisan . cess . berani punya nyamuk . then , my mom woke me up at 5.30am to collect kuih at Mak Cik Liza's house . so all in all , i am restless and tired . hee tapi sempat update blog , poyo lah kau . letih konon . will try to make this entry short okay . 

i would like to remind everybody and myself as well that , as human being , we have our own limits . we can be a very good friend , and a very good enemy too . don't test others patience . and do unto others as you want others to do unto you .. kau bagi orang tahi anjing , jangan expect orang bagi kau cupcake coklat dihiasi strawberry dan cherry .. kau panggil orang "Anak Haram" , jangan marah bila orang panggil kau "Anak Babi" .. dua dua haram .. i know , this entry seems so emotional tapi tak pun .. ni reminder jugak .. selalu lah berbuat baik dekat orang .. tapi ingat BUAT BAIK BERPADA PADA , jahat jangan sekali .. dont be too kind , but be considerate .

cuba fikir balik . bila orang buat jahat kat kita , fikir apa sebab dia buat macam tu ? jangan terus pergi hentam orang , pergi maki orang . muhasabah diri dulu . mungkin kita pernah buat jahat dekat dia dulu . atau mungkin kita pernah buat dekat orang lain macam tu . Allah ni Maha Adil . dia tak hukum kita tanpa sebab . andaikata , memang kita ni suci muci macam sabun Downy tu , fine . terima apa yang orang buat kat kita tu , sebagai ujian dari Allah untuk mematangkan kita . mana boleh , aku kena balas dendam . alaa siapa kita nak hukum orang lain ni . ingat lah . kalau berdendam , balas dendam , tak ke mana . boleh lah rasa puas hati . tapi sampai bila ? aku pun selalu je fikir nak balas dendam , tapi bila fikir balik , rasa macam malas . 

dari kita layan orang macam tu , baik kita majukan diri kita ke hadapan . aku cakap ni dalam keadaan normal . kalau aku tak normal , sedih , aku cari kawan kawan aku . mintak pendapat dan nasihat . kawan kawan aku semua cun . selalu dengar masalah aku walaupun ada yang bawak mulut , cerita balik apa yang aku cerita dekat dia dekat orang . haha yang ni takpe . sebab aku pun macam tu . kuang3x. dua kali lima je . okay , take care people . ingat , jangan suka menduga orang . nanti bila orang start menduga kita , baru tahu rasa tak tertanggung . hehe . nice day peeps . 


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...