NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Friday, June 11, 2010

syukur + frust

erm. seteleh berperang dengan emosi segala, selepas 12jam menunggu, berjaya gak tadik check result. result erm okay la naik sket dari sem lepas tapi tak capai target yg di-setkan sebelumnnya. first result kuar, syukur sebab boleh check dan semua lulus. but then trus rasa frust kecewa sedih. mmg la org lain akan kata aku tak sedar dek untung, tak bersyukur, tamak. tp itulah. rasa macam boleh buat lagi baik . time sedih2 neh tetibe teringat kesalahan lampau. tipu org selama lebih 2minggu. blaja cam tak berapa belajar. banyak dosa dgn org. mungkin ada la kot yang doakan kegagalan aku neh. dan faktor terbesar kegagalan mestilah datang dari diri sendirik. adoi. dengan kegagalan nie, musnah la impian untuk dapat something time grad nanti. amatlaa kecewa. rasa cam sia2 lak dapat biasiswa kalau ini gaya belajar. orang lain guna pt je weyh, result gempak gak. yg lagik frust ntah la aku set target bukan main target je. aku kira ikut kemampuan tu. dah aku tgk carry marks semua alhamdulillah boleh kata di tahao memuaskan sgt2. so aku expect la boleh bantu if aku punye jawapan final moderate je kn tp since ni la result yg aku dpt, maknanya memang final aku spoil habis habisan. aku dah tak macam dulu da. dulu time asasi, mulut kata takleh jawab, tp hati kata sebenarnya okay je, boleh jugak jawab. skrg ni kalau aku kate takleh jawab, mmg takleh jawab la maknanya. tolong la faham. konflik diri melanda daa. tak terkawal dah nie. nak pecah2 kan jer ruyung neh, bia dapat sagunya. haahaa tetibe ter peribahasa pulak. takpela. takleh nak buat apa da. try untuk tgk kehadapan. dulu masa sem satu bila dapat result, nmpk ada spotlight besar kat masa hadapan. sem dua masa dapat result, nampk 3 spotlight da pecah. gelap gelita da. skrg nie, nmpk da satu spotlight da bercahay. dua lagik tidak. keadaan masih lagi gelap 80%. mengharapkan keajaiban tiba la sem depan.
P/s : sorry la kawan2 kalau ada salah silap ye. kepada Mr, sorry again. ko berdaulat bro. :O .

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...