NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Wednesday, November 24, 2010

fuhh.. cam bz gile2 je kerja kn smp tak update blog.. sebenarnya xde lah byk sgt kerja.. tp letih mmg aderlah since x pernah kerja sepanjang hidup.. so ni first time.. kena bangun pagi.. mlm kena gosok baju.. kena pakai tie.. kasut kulit bagai.. so benda2 tu yg buat aku jadi letih sket.. hehe.. so untuk memberitahu, first day kerja adalah isnin.. hari ni dah hari rabu.. maknanya hari dah hari ketiga.. so relaks2 sket walaupun ada kerja tp since mcm dah rasa okay, dah selesa dgn tmpt kerja.. so no hal lah.. staf2 terbaik, sporting.. takde lah nak masam2 muka kan.. tp mcm kesian tgk dorang buat kerja. ahaks.. aku pulak boleh relaks.. bukan xnk tlg.. tp since tak reti kn.. nanti kalo aku tlg melambatkan kerja dorang lak.. so aku tgk jerlah.. dorang gelak aku gelak.. dorang serius, aku pun serius.. mlm ahad mmg aku cuak habis.. bukan ape, takut staff2 tak suka ke ape.. tapi okay lah.. they accept me with open arms.. gempak2.. hehe.. supervisorku namanya En Saiful.. dia jugak bz.. so kdg2 x sempat nak tgk2 aku merangkak kan.. first day xde kerja pun.. aku online jer.. smp ptg.. lunch hour ibu dtg amek, makan kat rumah lah.. since dekat.. oh lupa nak bgtau, aku praktikal dekat firm yg bernama Rushdi, Yusop & Partners.. kat sini semua benda ada. conveyancing.. litigation.. lagipun firm ni ada byk cawangan.. byk means lebih dari satu ok.. jangan pulak nk gedik2 tny " eh dekat shah alam , xde pun " mmg takde lah kan.. adoii... first day cakap2 dengan en saiful tp tak byk since aku malu2 kucing lagi.. haha.. second day, iaitu kelmarin En.saiful ade case dekat court kemaman.. dia tinggal ku sendirian.. hahah.. tp smlm dapat kerja.. Boss @ Uncle Rushdi bg kerja.. dia suruh aku baca2 agreement sale & purchase of land.. then die bg satu contoh agreement in English.. aku kena translet in BM.. susah waa cakap lu.. sbb kita kan blaja in English jugak.. so aku taktau lah ape terms dalam melayu.. tp cikta @ wife uncle rushdi dah pesan kalau yang taktau tggl dulu.. translet stakat mana yang boleh.. ada 12 pages, baru siap 8 pages.. jap g sambung.. by today siaplah Insya Allah.. hajatnya nak borak2 ngan En Saiful pasal pengalaman jadi lawyer sumer kan.. then nk bodek die suruh bawak aku pegi court.. tp taktahu lah.. sbb bila nampak muka En Saiful ku jadi nerves.. since muka dia sebijik mcm En Mazlan.. nanti 9.30am nak sambung kerja.. bia settle cepat2 sket.. hehehe.. buku log nak kena tulis hari nie.. nk bg dekat en.mazlan.. eh silap en saiful.. okay.. take care readers.. salam..
p/s : something nice happened last nite...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...