NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Monday, April 18, 2011

AIR SOLAT HAJAT

MORNING .. sihat semua ?? aku je la ni yang tak sehat .. bukan fizikal lah .. mental ni .. lebam dah mental .. terlalu banyak benda nak ingat ni .. less than 72hours dah nak exam .. cuak ?? siapa tak cuak beb .. risau ?? siapa tak risau .. ready ?? siapa yang berani jawab dah ready .. sebab even dah habis belek buku pun , mesti ada jugak yang taktau .. aku belum habis lagi study semua bab .. oleh itu , aku sedang kayuh apa yang patut supaya menemui garisan penamat .. entri aku sejak seminggu ni sangat tak best kan .. tak kreatif pun .. selama ni kreatif ke ?? bukan laa . maksud aku most of entries aku pasal hidup aku je .. dah lah tak menarik .. tapi takpe .. kata blog personal kan .. takkan nak citer pasal orang ..

bila dekat nak exam je kan .. aku selalu macam sawan .. sejak dari zaman spm lagi kan , aku kalau time exam mesti ditemani air solat hajat time jawab exam tu .. tapi semenjak sem lepas , aku tak dapat bekal air ni sebab aku tak balik rumah , means kampung aku dekat dungun tu .. hmm orang mesti cam kata kan " ek eleh , buat lah sendiri kalau nak . nak seribu daya , taknak seribu dalih " .. tapi aku ni special sikit .. aku nak yang mak aku buat je .. baru rasa lebih tenang menjawab sebab rasa macam mak aku ade je kat tepi .. haha ..
mujarab ke ? dapat 4.0 ke dengan solat hajat ? hmm takde lah sampai gitu .. tu kuasa Allah kan .. aku tak boleh nak kata mujarab ke tak .. tapi seca psikologi sangat membantu .. sebab kita tau kan air tu air azimat .. haha .. so bila jawab exam , rasa macam lebih yakin lah .. sebab ada pertolongan dan doa kan .. macam ni lah .. tentera dekat medan perang .. even dah siap sedia peluru kan .. mesti dia ada jugak amek supplement apa apa .. untuk bekal tenaga .. macam tu lah kot lebih kurang .. betul ke analogi aku ni .. aku pun taktau .. tak boleh nak fikir betul salah dah .. banyak lagi benda yang nak kena fikir betul atau salah ..

sem lepas , tanpa air solat hajat , result aku "CANTIK" sangat .. hmm .. harap sem ni tanpa air doa ibu tercinta , dapat lah menjawab dengan tenang dan jayanya .. guess what , bila aku mengadu dekat mak aku kan , takde air doa dia aku rasa tak tenang .. dia suruh aku beli air mineral , bukak tudung letak atas meja .. aku tanya lah nak buat apa .. buat masuk lalat je nanti .. mak aku cakap , takpe lah ibu hantar ikut angin je doa ibu .. haha .. kelakar lah my mom ni kan .. adoiya .. 

1 comment:

Nurul EL-Huda said...

selalu gad1s twu pasal air yassin jew....
x twu pulk ada air s0lat hajat.....

heee,nk jugk yar mintk my m0m sent d0a melalui angin masuk dlm bt0l mineral.....
c(:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...