NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Tuesday, April 26, 2011

STUDY FOR YOUR FUTURE

WELL , minggu ni je dua kali dah aku dengar ayat macam ni . " jangan study untuk final , study untuk masa depan " . dari dulu lagi , cikgu pesan macam ni , start masa tadika lagi . haa tadika aku class okay . siap ada final bagai . tapi sejak dari dulu jugak , aku tak bersetuju dengan benda ni . hee . sorry to say , aku bukan die hard fan mana mana pakar motivasi yang duk canang benda ni kan . well , mungkin bagi diorang , study untuk future lagi penting . sebab nanti boleh guna lagi in future . tapi bagi orang macam aku , yang jenis minda slow sikit , otak tak cepat pick up , ingatan tak kuat , aku percaya kepada study untuk FINAL .

why ? sebab aku percaya bila kita study untuk final , result kita jadi bagus . bila result bagus , position in future jadi lebih secured . bila da dapat tempat , boleh belajar lagi kan ? life is always a process of learning . so do not ever afraid that you are not gonna learn or study anything in future . kan kan ? betul tak cakap aku . whatever yang kita study sekarang , tak semestinya kita apply dan guna in future . yang kita duduk belajar menghafal biology time form5 , ada pakai sekarang ? NONE . apa yang aku nak cakap sekarang ialah , get ready for your future by securing you position started from now on . build you own strong base , never let people take over your place , then you're gonna be fine .

actually , aku pun tak berapa faham dengan term study untuk masa depan . tapi bagi apa yang aku faham , aku tak setuju . dan penting ke aku setuju atau tak ? actually tak penting pun . tapi saje ah nak suarakan pendapat aku yang boleh kira macam bernas jugak kan . hee . tapi aku tak deny orang lain punya pendapat . sebab aku yakin tak semua orang fikir macam aku fikir . tak semua orang percaya dengan apa yang aku percaya . but apa yang nyata , everybody got his own say . so tak perlu nak buat masalah , bising bising , relaks sudah . okay . 


1 comment:

Dr. Fifi Foodie said...

hurmm ikut course juga kot. kalau dia amik medic, cthny. ad jgk sikit2 psl biology form 5 yg gene xy-xx tu kan. dan pada medic juga, kena ingt utk future dr awl lg. kena ada basic yg kuat la kiranya. kalau course lain blh la guna cara lain-lain. apa2 pun, brgantung kpd individu tu sendiri. yup =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...