NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Tuesday, April 12, 2011

TWITTER



" eh aku ada tweet ko semalam . asal tak reply "
" ala asal tak DM je , tu kan benda private "
" eh eleh . bukan nya aku mention orang lain pun "
" ye lah , tapi still orang boleh baca dekat timeline "
" gelabah plus serabai plus ko memang tak COOL "

orang jakun akan cakap " apa lah mamat ni duk mengarut . tweet , DM , " .. eh kau yang jakun , yang kampung . nak salah kan aku pulak . haish . ape punya olang . dan tak kurang jugak ada orang duk bisik bisik " twitter ? oh takde life nya mamat tu .. twitter pun nak main jugak " hmmm .. yang ni aku tak tau nak cakap apa .. dulu facebook pun , orang kata lifeless jugak .. sekarang aku tengok semua orang nak guna facebook sebagai medium perhubungan .. even yang duk dekat Jeli pun ada facebook .. jangan terasa eh .. aku refer dekat kawan aku .. si faiz fahmy .. hehe .. sanggup dia pergi cc dekat tanah merah okay untuk online facebook .. see nampak tak macam mana facebook ni effect kehidupan seharian kita .. well bagi aku ni benda bagus .. sebab semua orang pentingkan communication .. hee .. apa yang best dengan twitter ? hmmm ..

1) sebab dia ada burung .. burung ni special okay .. tak macam burung burung korang yang asyik tersipu sipu malu .. ahaks .. burung ni menarik okay .. boleh utus surat gitu .. tapi lebih pantas dan laju .. okay .. aku nak tampal lagi gambar burung tu .. sebab facebook takde burung .. ada mark je .. tak menarik .. 

2) sebab senang .. tak secomplex facebook .. laju pulak tu .. just klik klik semua keluar .. sangat COOL .. boleh tukar background gitu .. tapi tengok keadaan jugak .. kalau internet lambat , twitter ni jadi macam burung yang tak makan setahun .. macam burung gagak yang duk patuk batu dalam botol tirus . tau tak .. time tu aku rasa macam nak ambil lastik , lastik je burung twitter ni .. tapi aku sabar orang nya .. haha .. baik pergi lastik burung CELCOM kan .. 

3) sebab senang nak stalk artis .. artis ramai ada twitter wei .. senang aku nak tengok apa diorang buat .. mesti ada jugak orang stalk aku nie .. aku tak stalk orang .. sebab orang yang aku nak stalk , takde twitter .. facebook pun takde .. haha . nak stalk , kena pergi intai dia kat umah dia .. tu bukan stalk dah namanya .. tu mengintip .. meh aku tunjuk artis yang ada twitter eh .. heee .. 



eh silap . ni twitter aku . boleh lah nak follow pun . confirm aku block user . risau aku ramai ramai stalk aku . haha . tapi memang ada pun , siti nurhaliza tu . bukan dia stalk aku laa . dia ada twitter . SAM yang menang ABP tu pun ada twitter jugak . so boleh boleh nak buat twitter pun . eh bukan artis je , ustaz ustaz pun ada twitter gak . penceramah pun ada . kenal tak Prof Izudin , renung renungkan selamat beramal . 

4) sebelum aku memperkenalkan stalker terbaik aku dekat twitter . aku nak cakap lah kan . siapa siapa je yang ada twitter boleh dikatakan sebagai stalker . sebab kan bila kita klik je timeline , kita boleh nampak semua tweet orang yang kita follow . so even Yuna tak follow kau pun , kau boleh nampak tweet tweet gedik dia dengan Qi . haha . even kau tak di follow oleh dontcallmewani , kau tahu apa dia buat . dia kutuk boyfriend dia ke . dia kena kejar dengan lelaki misteri dalam KTM ke . dia tengah korek hidung ke . aa dia memang pengotor sikit . 


oh lupa nak cakap . kalau korang nak follow aku dekat twitter , @nachokiddo , follow sekali @dontcallmewani okay . baru syok boleh baca drama Melayu aku dengan dia . drama aku drama melayu . tapi taraf dia macam cerita omputeh .. tapi bukan tiap tiap hari lah .. ikut season jugak .. kalah la wei vampire diaries tu .. nak sinopsis drama ? takde sinopsis .. sebab drama ni spontan .. ikut lah apa tema pun .. time tu jugak skrip dikarang .. yang penting , kawan aku tu memang lah dramaQueen .. 

5) yang paling menarik di twitter , sebab boleh kutuk kawan kawan . dekat facebook , kalau kutuk ramai tau . dekat twitter tak . kami semua bersatu padu . kalau aku kutuk orang , followers aku diam je . bila diorang pulak kutuk orang , aku mane boleh diam .. haha .. aku join sekaki . kutuk jugak .. yes twitter ni kira berdosa jugak .. tapi bukan salah kiteorang .. salah burung biru tu .. burung tweet .. meh lastik burung tu ramai ramai .. haha .. 

 






4 comments:

Cik Bambam said...

tak reti men twitter!!! =.=!

Join jom!: Segmen | Kalau aku ada bakat! Aku nak jadi...

Yulia Fajrin said...

hahahahhha.....sokong no 4!!!yeah!!!secara tak rasmi...jadi STALKER!!! XD

Najeera Yahya said...

hihihihi~~~saya pun da tweet ...tapi x aktif dah babnye tak reti nak guna ..huhuhu

Naza LAB said...

boleh ker?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...