NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Wednesday, July 20, 2011

PENCURI


PENCURI ! PENCURI ! .. satu nama yang orang paling tak suka tapi selalu je ada di mana mana . mereka yang dinamakan sedemikian adalah mereka yang mengambil hak orang lain dengan niat untuk tidak memulangkan nya kembali . wah definisi kalah kamus dewan . Al kisah , di Sura , Taman Permint Indah , telah berlaku nya satu incident yang tidak diduga ( harus lah tidak diduga sebab kalau tidak kan , confirm lah tak sempat nya pencuri tu nak lari ) . pada suati pagi yang hening dan indah , Kak Lia sedang menjual makanan pagi seperti biasa . tiba tiba dia ternampak seorang penduduk kat situ duk mundar mandir tepi kedai . Kak Lia buat dek jer . ingat takde paper .

Penduduk : Kak Lia , ada nampak tak lelaki lalu sini bawak laptop 3 biji kat tangan ?


Kak Lia : takde nampak pulak . sorry . kenapa ?

Penduduk : ada orang masuk rumah ambil laptop kat ruang tamu kebetulan ada 3 biji . saya dalam bilik tengah online . saya tak perasan pun . mak ada kat luar . tapi mak ingat orang datang check elektrik jer . mak perasan bila dia terjun keluar tingkap , baru tau tu orang datang mencuri . 



Oleh itu , anda semua disarankan berhati hati okay . jangan biarkan barang barang berharga di letakkan di ruang tamu . sila bela ikan emas untuk elak rumah di pukau atau tidur pakai baju terbalik , jangan bela ikan kembung , nanti abah anda ambil buat ikan goreng cicah budu . hahaha . selamat pagi peeps .












5 comments:

NuR FaTiN said...

ooooh rasanya ni umah junior kita... ateera hamidah kan...
sian adik aku tu..

SyedMuzzamir said...

ye ke ?
mana tau ni ?
ateera hamidah binti apa eh ?
tak tau lak aku ada jR di dungun

NuR FaTiN said...

binti mohd johar
aduh sdih la mu ni
dok tahu ade junior... haha

Anonymous said...

Lia minta gambarnya diguna ya.. :D

miSs aMaL said...

hoho.hrs selalu berwaspada.tktlah skrg ni selalu je ad kes kecurian.mencik!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...