NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Saturday, August 13, 2011

TAJUK ENTRI , PLEASE BE MORE ATTRACTIVE


Tajuk artikel sangat penting untuk attract pembaca . kalau tajuk sesebuah artikel tu lame nak mati , siapa nak baca . sebab kita boleh jangka apa yang terjadi dan membosankan . aku tak reti nak fikir tajuk tajuk kreatif untuk blog aku . sebab aku bukan nya ada masa nak fikir 40 kali before aku klik button publish . normally , aku taip entri , then publish . DONE .

Orang lain boleh fikir straight away tajuk . aku lain . sebab aku taip entri dulu , tthen baru aku fikir tajuk . kadang kadang aku kagum dengan orang kreatif ni . sebab dia boleh senang senang attract orang baca artikel dia . secara logik , kita tulis something in public , sudah tentu kita harap orang baca dan respond . am I right ?

tipu lah kalau ada yang kata “ aku tulis blog sebagai diari untuk aku sahaja “ . kalau untuk “aku sahaja” seperti yang dikatakan , kenapa blog itu tidak di private kan ? well then again tu hak peribadi . bila aku baca suratkhabar , sebagai contoh , aku bukan baca every single article yang ada . aku baca yang heading dia menarik perhatian . sebagai contoh :

LISA SURIHANI DAN YUSRY KRU KANTOI TAK PUASA

WARGA EMAS DITANGKAP MEROGOL DAN DIROGOL

LELAKI MATI TERCEKIK ROTI GARDENIA 60SEN

HANIS ZALIKHA BERCINTA DENGAN BLOGGER SYED MUZZAMIR

Siapa nak baca artikel yang tajuk nya pun dah boring . bila tajuk dah boring , orang boleh jangka yang sesebuah artikel tu pun akan jadi boring jugak . unless kalau penulis tu memang dah famous rabak . contoh Datuk Siti . even kalau dia tulis artikel takde tajuk pun orang akan baca jugak .

Kesimpulannya , kepada Miss Fifi , bagi saya apa yang penting dalam sesebuah blog adalah tajuk artikel . berapa ramai followers yang kita ada , berapa pageviews blog kita , itu tak penting . sebab tak semesti nya followers ada 100ribu , 100ribu tu jugak yang baca entri awak setiap kali awak update blog . oleh yang sedemikian , tak perlu khuatir pasal itu semua . teruskan menulis dan karang apa yang awak nak karang . just be yourself and try to be creative . 

9 comments:

Nana said...

btol2..nana sokong *tepuk tgn * yeay!!

alfsfr.ali said...

betol!!

http://storyalipapai.blogspot.com/2011/08/dirogol-berulang-kali.html

ko rasa gempak x tajuk ak ni..hehe

bg je komen ak terima:)

Rtp Farra Arisha said...

indeed, the major thing in blogging is the title of the entry..that's the most important..and the title entry must be related to our writting!!
sokong 100%!!

Norani Shuhada Blogspot said...

setuju ketat2!!
tapi camtuu lah takot jugak nak buat tajuk over2,bile bace isi dye mcm hampeh je..heheh ^^

NA.M said...

hehe.. betul tuh..
tp....
xmampu ah nk pk kreatif sekreatifny..
pa yg terlintas ja.. huhu..

alongxp said...

cis...tajuk yg last skali yg xleh blah tu... heei...
mmg betul, jumlah follower tak memainkan peranan pon... sbb jumlah follower aku ngan broframestone lbh kurang je,tapi jumlah visitor jauh gile beza...

Mr.She said...

nice.. hehe. betol3. tjuk tu pnting. tp, dynda pn x pndai nk wt tjuk mnarik. hurmm.. =.="

drzirakudo said...

betul2...ade org follower 4ribu lebih je tp glamour gilaaa..:)
ade yg 10000+ tp tk pena dga punnnn

Siti Nadzirah Zakariah said...

tajuk main peranan. betul lah. paling susah nak letak tajuk. tajuk 'tak de tajuk' je lah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...