NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Saturday, October 15, 2011

BINGKISAN HIDUP #1

Assalamualaikum ..

Semakin hari aku kenal dunia , semakin aku sedar , selama ni minda aku hanya berpusing mengelilingi diri aku sahaja . baru aku tahu , aku ni seorang yang kolot . aku terperangkap dalam dunia aku sendiri . aku dibuai nikmat dunia yang hanya sementara , aku lalai dan alpa dengan segala apa yang aku ada .

hari berlalu , aku makin benci kepada diri sendiri . aku jelik melihat keangkuhan diri dan segala apa yang aku amal kan . perjalanan hidup aku nampak sekata pada luaran nya , namun siapa yang tahu di dalam nya berombak ombak bagai indonesia di landa tsunami , singapura di landa todak . 

aku sangkakan hanya aku yang punya masalah , hanya aku yang ada rasa ketidak puasan hati terhadap sesuatu , namun aku lupa , mereka juga manusia . setebal mana buku yang di bawa , setinggi mana songkok yang di pakai , sebesar macam tudung yang dililit , mereka tetap manusia biasa yang punya perasaan . 

aku tidak menjalani hidup ku seadil adil nya . aku lebih kan diri aku dari segalanya . aku pertahankan nikmat dunia , aku peluk seketat yang mungkin walaupun aku tahu ianya bisa pergi begitu sahaja , bila bila masa sahaja . aku lupa akan persediaan untuk menempuhi fasa yang seterus nya . semoaga aku tidak terus alpa .


2 comments:

Nora Shahaira said...

lalui hidup ini dengan sebaik-baiknya..kerana ia ada lah tempat kita diberi ujian..keputusannya? di sana nanti..salam dari akak nora..

eL said...

semoga kita tidak terus alpa :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...