NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Saturday, October 8, 2011

REVIEW AL HIJAB

Assalamualaikum ..

Aku baru balik dari tengok wayang .. Ramai yang pergi actually .. Lebih laa 10 orang .. pergi tengok ramai ramai .. and after that , pergi pulak lepak dekat kedai makan night circle .. plus pulak makan bubur .. orang cakap bubur sedap gila .. the best bubur in town katanya .. tapi tadik aku try , apa aku boleh cakap .. tak best pun .. biasa jer .. dah lah mahal .. tu laa yang pertama dan terakhir aku makan bubur kat situ .. 



Pelakon utama dalam cerita tersebut . Starting cerita macam gempak . aku masuk hall dah lewat around 5 mins . so aku sempat tengok sikit jer starting dia . it was a good start . as the movie goes on , macam boring pun ada . sebab macam meleret sangat . hantu nya sikit je . tak macam Khurafat . hantu je setiap masa . cerita ni , dia macam tekan kan sangat penceritaan , effect nya kurang . perjalanan cerita pun macam slow sangat . banyak scene yang tak perlu pun takpe . contoh perbualan antar pengarah pengarah . membazir minit cerita jer tu . 


Ada part yang memang sengaja di buat untuk jadi lawak . Part bila Bell Ngasri , Munir dengan Mamat indon kat tepi jalan . yang tu very nice . takde part yang confusing pun . takde scene yang kena fikir secara kreatif pun . semua nya terang dan nyata . di atas adalah salah satu scene yang macam best jugak . tapi tak berapa terkejut . part yang paling terkejut bagi aku time pierre andre bangun dari tidur , fatiya berubah jadi hantu . yang tu macam cun . ada jugak scene yang aku harapkan lebih , tapi takde . contohnya scene time fatiya datang rumah piere dalam hujan , dan piere lap kan rambut fatiya . aku mati mati ingat kepala fatiya tercabut ke apa . tapi tak pun . 

overall cerita , aku rasa it is not worth it rm14 aku . tiket mahal gaban . cerita tergantung sebab ending dia hijab tak ditutup lagi . confirm ada hijab 2 nanti . aku rasa kalau nak buat ending macam tu , baik tiket rm7 je . kalau ikut bintang , aku bagi 3/5 bintang je kot . khurafat far way better lah . kalau khurafat tu korang rasa tak best , takyah tengok lah cerita ni yer . tapi kalau nak feeling feeling filem seram , pergi lah tengok . takpe , try tengok . maybe pandangan aku berbeza dengan korang . apa apa pun , selamat menonton and thanks for reading . 


gambar ihsan GOOGLE .

2 comments:

Pejuang Kesenian Extreme said...

Serius bro aq rasa membazir keluarkan duit utk tgk cerita ni...

Bila mak itam cakp dia nak tutup hijab tu tapi piere tak nak,aq dah dpt jangka yg mat itam akn mati pasal dia dah bagi klu daripada ayat dia..dia cakap hijab dia sorg je leh tutup sebab dia je ada kunci..Aku dah dpt rasa ending dia mcm tu..

Ending tergantung yg paling gua marah..Jengkel gila..
lepas tu dia tinggalkan penonton terpinga-pinga mcm tu je..geram tol..
Bila cerita habis aq terus mencarut-carut..hahaha

Part yg aq paling suka adalah masa piere pengsan lepas tu tiba2 awek dia ada kat tepi kejutkan dia..Ayat yg tak leh lupa piere tanye mcm mana awek dia leh masuk rumah dia..dengan muka style dia cakap bila masa dia keluar..hehe

aq bagi 2 bintang je bro..

adawiyah rahman said...

stuju2...cte ni so so je la...xd la best sgt.jln cite slow sgt n meleret2..pstu ending trgantung..
pape pon sy bg 3/5 jugakla... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...