NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Wednesday, December 7, 2011

SEPERTI IBU YANG BARU SELESAI BERANAK

Assalamualaikum ..

Selesai sudah presentations untuk hari ini .. al kisah , aku kena present IL minggu ni .. IL ni adalah international law .. subjek yang paling aku tak suka .. so aku dengan team bekerja keras untuk siapkan slides semua .. lecturer kami sangat scary .. soalan yang dia tanya bakal mengugat iman seseorang .. kalau tinggikan suara dengan lecturer tidak di kira sebagai biadap , kalau jeling dengan lirikan tajam bak pensil yang baru asah kepada orang tua itu tidak dianggap kurang ajar , aku rasa dah ramai buat macam tu .. kata kata beliau walaupun dalam senyum memang makan dalam , tapi untuk kebaikan lah kan .. hehe .. tiap tiap minggu , aku dapat tengok semua teams kena salai dekat depan , hari ni turn team aku ..

tajuk memang entah apa apa .. takde dalam buku teks .. kena google bagai .. lepas tu takda jawapan yang khusus since benda ni ala ala controversial issue .. macam melodi dah .. yang terbaik nya , semalam team aku dapat lagi tugasan untuk presentation Association , ni subjek lain pulak .. mula mula tak rasa beban sebab ingat kena present minggu depan .. sekali madam nak buat kelas ganti hari ni kol4 sampai 6 petang .. so memang kami kena present jugak hari ni .. bayangkan pukul2-4pm , disalai oleh madam iL , pkl 4-6pm dipanggang pula oleh madam Association .. memang terbaik .. tekanan demi tekanan semalam , setelah meroyan dekat twitter , setelah air mata menitis tanpa disedari , tepat jam 2pm kami kena present .. 

aku sucks time present IL .. aku macam cuak tengok muka madam .. aku taktau aku cakap apa dah .. merepek meraban dan aku rasa takda sape yang faham kecuali madam .. tension lah jugak .. 2 jam disalai .. now turn dipanggang pula .. tapi Alhamdulillah it was okay .. walaupun tak jawab soalan , madam takde pun attack .. madam macam cool sebab madam faham presentation last minute sangat sangat kan .. nasib baik .. phewww lega .. walaupun begitu , aku tidak lagi merdeka .. esok ada test Family Law la pulak .. dapat tak bayangkan kesengsaraan dan penderitaan aku sebagai pelajar ?? kalau aku ni boleh pose pose manja , memang tak fikir panjang dah .. terus hantar resume dekat modelling centre .. hehe ..

oh aku nak cakap kan .. bila kawan kawan present kan depan , reaksi dan wajah kita sebagai audiens sangat lah penting .. bila kita buat muka tension , muka tak faham , ini bagi gambaran yang tak elok kepada presenters .. yang mana ianya boleh bagi risau presenters .. aku kadang kadang pun buat muka jugak .. tapi hari ni memang aku sedar .. kepentingan audiens untuk senyum .. senyuman itu boleh kurangkan ketegangan yang dihadapi oleh presenters .. 4 jam duk depan present tadi buat aku sedar bahawa penatnya menjadi seorang lecturer .. heee sekarang aku insaf .. boleh ??

p/s : adakah anda terfikir fikir kenapa tajuk entri sebegitu rupa .. itu adalah expression aku lepas habis present today .. perasaan lega yang luar biasa .. hilang penat lelah .. bye bye .. take care dear readers .. mungkin ada yang tertanya tanya adakah aku pernah rasa perasaan beranak macam mana ?? well tak pernah .. tapi aku dapat rasakan macam mana .. haha .. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...