NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Sunday, August 21, 2011

DEMAM BULAN PUASA BEST


Assalamualaikum dah selamat tengahari ..

Sudah lama tidak bersua kan ? Aku tak sempat nak update . Semalam satu hari demam . Aku bangun tido pukul11am , rasa cam menggigil . tiba tiba jer . so macam biasa bangun mandi mandi . still rasa tak sedap . tarik selimut , tutup kipas , rasa best jer , panas panas suam . tertido lagi sekali . lepas pada tu ,bermula laa sakit kepala , mata jadi panas , badan rasa lemau dan lemas . berbuka semalam ambil nasi , tapi tak makan . tak rasa nak makan . just minum air , kuih sikit , panadol dan terus shut down . 


dulu masa kecil , kalau demam , ibu buat macam kat gambar atas ni . ni bila besar , haha tengok pun tak mau . haha . takde laa . aku duduk dalam bilik je semalam . tido . bangun . tido . bangun pun just check timeline twitter supaya tidak ketinggalan . haha . di entri lepas , aku cakap aku nak sakit bulan puasa , sebab boleh ponteng puasa kan . ambil sekali . tuhan kabulkan permintaan aku , bagi aku demam betul betul . tapi aku takde la sampai berbuka puasa kan . dalam dalam demam , sempat lagi duk baca gossip Azwan Ali dengan Hos Chimpazi , Didie Alias . ahaks lawak lah jugak . semalam time pening kepala baca , tak de feeling sangat rasa nya . 

pagi ni bangun tido , aku pergi baca balik . kali ni baca guna laptop lah . baru feeling Mama Juwie . apa apa je la diorang ni . lepas kena maki , Didie pun update twitter dia dan cakap semoga dapat balas di tanah suci . amboi . apa lagi mengamuk sakan laa si diva Azwan ni . haha . Azwan siap mengungkit lagi yang tahun lepas dia duk seru seru nama si Didie Alias depan kaabah . haha haru , bila buku bertemu ruas ni . apa apa pun , aku dah nak kena start bertugas ni . kol1230 call time sampai laa pukul8 malam karang . semoga aku sihat sepenuhnya later okay . 

p/s : terbaca status facebook kawan aku kata Imam Shafie berpendapat bersokong Imam Ghazali , kalau puasa jatuh pada hari Isnin , biasanya Lailatu Qadar adalah pada 21 ramadhan   . iaitu semalam . kalau betul rugi lah . aku tido sedar sedar pukul 5 pagi dah . kesimpulannya , demam di bulan puasa tak best pun . 


6 comments:

eelobor said...

pernah kena gak dulu2, demam bulan posa. tak best pun.... hihihihi

Green Apple said...

dugaan dibulan puasa la tu... sabarlah menghadapinya ye...

Anonymous said...

demam di bulan puasa mmg mmpu mengerah tenaga. hoho

ainondreamergirl♥ said...

demam bulan puasa mmg dugaan habis laa.

Namee Roslan said...

kalau tak larat, jangan lah puasa amer. makan ubat tp yang tak best nya kena ganti lah! hehheheh. btw, get well soon :) nnti demam ..tak larat nk makan kuih raya ! rugi woooo

Dkna Abza said...

awal puasa tempoh hari dkna dah demam :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...