Bulan puasa ni bazar di mana mana . kalau dekat kampung aku ni jer , ada lebih 5 bazar . so setiap petang , penduduk akan mengalami kesulitan untuk pilih nak pergi bazar mana . lain dengan aku , sebab parents aku pun jual dekat bazar , so aku tak perlu nak pergi bazar . sebab semua lauk pauk serta kuih muih dan juga air soya sudah ada di rumah aku . tiada guna aku menghabiskan peluh lelaki aku untuk pergi ke bazar ramadhan . sebab bazar ni tepi rumah aku jer , kalau pergi dengan kereta , rugi masa . jalan sesak kot . dalam uitm dungun pun ada jugak bukak saatu gerai , meh beli kuih meh , abang hensem jual kuih semua sedap sedap , murah murah , makan sekali , confirm esok datang lagi beli kuih siap mintak nombor telefon abang hensem .
jual dekat bazar memang untung oiii . memang semua orang serbu bazar . walaupun dekat rumah dah penuh lauk pauk , nak jugak pergi bazar sebab ia kira macam satu kewajipan di bulan puasa . lepas tu makan banyak banyak , lepas magrib tidur , terawikh entah ke mana . artis artis juga sekarang ni ambil peluang jual kuih guna nama mereka . since mereka dah famous kan , jual apa pun laku . termasuk lah artis wanita ni . punya lah panjang aku bagi intro . kalau ni jawapan exam aku , ayat aku sebelum ni mesti lecturer potong dengan pen merah sambil tulis NR besar besar . NR tu maknanya NOT RELATED . Rihanna adalah artis tersebut . kenal atau tidak ? alahai . yang duk sebut Ella Ella Ella tu . takkan ler tak kenal .
oleh yang demikian , kalau nak kuih yang best best , contoh kuih belimbing , sekaya , krimer , roti jalan , jom lah singgah ke gerai kuih aku yer . creampuff yang paling best in town pun ada jual . kalau nak rasa , kena singgah lah . mahal pun takpe asal sedap makan . murah tak sedap buat apa . rugi jer . kita berbuka mesti nak yang best best jer . dan kalau datang singgah tu , jangan nak buat muka seposen , tanya mana gerai Rihanna . aku kasi kuasa tam tam baru tau . anyway , dah tengok ke IKLAN Gangster . tahu tak lawak nak mati ? aku tengok time sahur . sambil guling guling macam tenggiling . pergi google dekat youtube okay . selamat berpuasa !
